Gjest Gud Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 I dag var jeg på Styggmann (872) og Breidstulfjellet (819) på Skrim. Fantastisk påskevær og enorm utsikt i alle retninger. Startsted for turen var parkeringsplassen innenfor Rajesetra. Hvis noen lærer meg å legge ut bilde skal jeg vurdere et par. Siter
eirikw Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Hei igjen! Det er en kjempetur! Med mye snø er det mulig å forlenge den over Evjuseterfjell og ut på Høgstøle. Har også gått den på sommeren, da med Skrimtoppen i tillegg. Det vil jeg ikke anbefale om vinteren! Fra Styggemann er det også en skikkelig nedfart rett sør mot Sørmyr, men den krever myyye snø! Eirik Siter
500fjell Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Den traversen har jeg ikke prøvd, men Styggemannen er en av de toppene jeg lengst tilbake kan huske å ha vært på. Jeg var 3 1/2 år gammel, en deilig sommerdag i august. Husker brannhytta og at på returen gikk vi feil, det endte med buskkratt og oppskrapete legger. Må tilbake dit snart. Legge ut bilde: Siden dine bilder sikkert er på over 1 mb må du redusere størrelsen til feks 1200*900 pixler om det er 4/3-format (vanlig). Om du ikke har et program for dette kan du bruke http://www.picresize.com/. Deretter lagre bildet og laste filen opp der det står "Legg til et bilde" under innleggsboksen her i FF. Dessuten fortjener vel denne tråden å komme inn under "Turrapporter"? Siter
Gjest Gud Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Gidder ikke å jobbe med billedstørrelsen. Et forum som ikke har en funksjon der slikt går automatisk, er ikke mine bilder verdig. Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Sitat Gidder ikke å jobbe med billedstørrelsen. Et forum som ikke har en funksjon der slikt går automatisk, er ikke mine bilder verdig. Nettopp det at du selv har full kontroll med prosessen, gjør bildene dine verdige her på Fjellforum Siter
Gjest Gud Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Ok, etter enormt press online samt telefonstorm legger jeg ut et par bilder Siter
500fjell Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Herlige bilder! Var på Øvre Eiker kommunes høyeste topp (Myrehogget, 707 moh) på lørdag hvor jeg hadde god utsikt mot disse toppene du besteg i går! Siter
Gjest Gud Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Var det en fin tur? Tror jeg skal ta den snart, men det blir vel ikke før man kan gå til fots. Siter
500fjell Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Veldig fin tur! Et rolig område, møtte ikke en person selv om det var lørdag og solen stekte. Skal se om jeg kan få gravd frem noen bilder. Siter
Alek Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Spesielt område, liker særlig fraværet av bjørk og annet lignende ugress. En gran her og der er svært idyllisk. Har kjør forbi dette området flere ganger uten at jeg har fått gått der, men neste gang Siter
snilen Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Jeg vil påstå at deler av strekningen Høgstøle-Styggemann er for spesielt interesserte. Her blir det noen turer ned bratte skrenter i dype og mørke daler. Har gått turen etter et lite gjennomtenkt innfall sommerstid, og har ikke planer om å gå den igjen. Siter
oyvindbr Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Herlige Skrim! To år siden sist nå. Blir så altfor få turer der. Er et nydelig og småeksotisk område under 1000-metersgrensa dette her! Savner Skrim med sitt varierte og mystiske terreng og flotte utsikt. Siter
eirikw Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Hei! Skal innrømme at Høgstøle - Styggemann er en tur for nokså spesielt interesserte, men det er vel mange av turene som blir beskrevet på forumet. I hele området finner du spennende turmål. I tillegg finnes det også "T6' er" og en og annen Turisforeningshytte, sjøl om dette kanskje ikke blir ekstremt nok for enkelte! God Påske! Eirik Siter
Storli Skrevet 31. mars 2009 Skrevet 31. mars 2009 Jøss, er det slik det ser ut der oppe. Jeg var der for første gang på overnattingsbesøk for fire uker siden, og da var det en litt annen utsikt, hvis man kan kalle det utsikt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.