Gå til innhold
  • Bli medlem

Sinnsyk travers på Skrim


Gjest Gud

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på Styggmann (872) og Breidstulfjellet (819) på Skrim. Fantastisk påskevær og enorm utsikt i alle retninger. Startsted for turen var parkeringsplassen innenfor Rajesetra.

Hvis noen lærer meg å legge ut bilde skal jeg vurdere et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Det er en kjempetur! Med mye snø er det mulig å forlenge den over Evjuseterfjell og ut på Høgstøle. Har også gått den på sommeren, da med Skrimtoppen i tillegg. Det vil jeg ikke anbefale om vinteren! Fra Styggemann er det også en skikkelig nedfart rett sør mot Sørmyr, men den krever myyye snø!

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den traversen har jeg ikke prøvd, men Styggemannen er en av de toppene jeg lengst tilbake kan huske å ha vært på. Jeg var 3 1/2 år gammel, en deilig sommerdag i august. Husker brannhytta og at på returen gikk vi feil, det endte med buskkratt og oppskrapete legger. :) Må tilbake dit snart.

Legge ut bilde:

Siden dine bilder sikkert er på over 1 mb må du redusere størrelsen til feks 1200*900 pixler om det er 4/3-format (vanlig). Om du ikke har et program for dette kan du bruke http://www.picresize.com/. Deretter lagre bildet og laste filen opp der det står "Legg til et bilde" under innleggsboksen her i FF. Dessuten fortjener vel denne tråden å komme inn under "Turrapporter"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å jobbe med billedstørrelsen. Et forum som ikke har en funksjon der slikt går automatisk, er ikke mine bilder verdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt område, liker særlig fraværet av bjørk og annet lignende ugress. En gran her og der er svært idyllisk. Har kjør forbi dette området flere ganger uten at jeg har fått gått der, men neste gang :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at deler av strekningen Høgstøle-Styggemann er for spesielt interesserte. Her blir det noen turer ned bratte skrenter i dype og mørke daler. Har gått turen etter et lite gjennomtenkt innfall sommerstid, og har ikke planer om å gå den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skal innrømme at Høgstøle - Styggemann er en tur for nokså spesielt interesserte, men det er vel mange av turene som blir beskrevet på forumet. I hele området finner du spennende turmål. I tillegg finnes det også "T6' er" og en og annen Turisforeningshytte, sjøl om dette kanskje ikke blir ekstremt nok for enkelte!

God Påske!

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.