valemon Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Hei & hå! Driver å legger opp en liten tur og lurer på andres innspill og eventuelt erfaringer.. Er dette mulig til fots, påstier? Ser at DNT oppgir Kobberhaugshytta - Katnosdammen til 5 timer, og det er så vidt jeg kan se på kartet ikke mye kortere enn rutajeg snakker om... Har sykla en del i marka, men har ikke gjennomført noen lengre turer til fots... Siter
panda Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Det går helt fint Jeg synes Kobberhaughytta - Katnosdammen på 5 timer høres helt greit ut. Tror du sikkert kan regne litt mer fra Tømtehyttene. På sykkel går det enda fortere da. Skal man først gå ville jeg nok prøvd å gjøre litt ekstra ut av alle kilometrene, f.eks gå Kikuttoppen-Porthøgda-Sandungskollen eller aller helst besøke Middagskollen. Mellom Sandungen og Katnosdammen er en avstikker til Oslos tak: Kjerkeberget fullstendig obligatorisk (er bare omtrent 15-20 minutter å gå opp fra Blåstien). Er man enda mere i eventyrhjørnet kan også Katnosfjellet besøkes (rett til venstre for stikrysset ved Kjerkeberget) God tur! Siter
valemon Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Skrevet 23. juli 2004 Kult! Dette blir bra Takker for tipsene! Hadde fra før lagt inn Kikuttoppen og Kjerkeberget som obligatoriske øvelser på ruta... Skal sjekke ut hvordan det blir med Porthøgda / Sandungskollen / Middagskollen / Katnosfjellet i kveld når jeg har kart foran meg.. litt vanskelig å forestille seg Blir vel fort litt sånn at vi ser an hvilke omveier som blir aktuelle ettersom vær og lyst endrer seg! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.