Victor85 Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Hei. Tenkte meg på et par av de enkle toppene nå til sommeren, Galdhøpiggen på sensommeren/høsten, og et par litt mindre som en "oppvarming". Derfor lurte jeg på om noen har en ca. tid på når mesteparten av snøen forsvinner på Gaustatoppen og Besseggen, slik at man kommer seg opp uten bruk av truger/ski/stegjern. Ikke det at jeg må ha det snøfritt, men vil unngå å måtte vasse i snøen Siter
knadne Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 hadde min siste skitur på gaustatoppen i slutten av mai i fjor, da lå det godt med snø. Siter
Nils Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Besseggen kan du ofte gå over til fots i juni i hvert fall. Varierer selvfølgelig veldig fra år til år, men jeg har flere ganger sett det såpass avsmeltet over der midt i juni at en fottur ikke ville ha vært noe problem. Noen år allerede i slutten av mai også. Siter
agno Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Jeg gikk over Gjende igår, og sett fra den siden er det ikke mye snø over Besseggen nå, så det kan tyde på tidlig start på Besseggenvandring i år. Det kommer helt sikkert mye snø ennå, men i forgårs var det 5 plussgrader sent på kvelden på Gjende, så snøen smelter mye allerede Siter
ørjan:) Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Hei! Jeg kjører mye ski fra Gaustatoppen og det har jeg enkelte år gjort til uti juni. Midt i juni er det nok ikke mye snø igjen der det er vanligst å gå opp. Siter
Arcticpeak Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Jeg gikk Besseggen i pinsen i 2003, da var det nesten ikke noe snø der. I år ser det heller ikke ut til å være særlig mye snø i området, så det kan godt hende det blir snøfritt tidlig i år også. Siter
jarmol Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 Tenkte eg skulle slenge inn eit par bilder med snøforholda slik dei var over Besseggen i går. Tenkte på denne tråden mens eg sto på Høgdebrotet. Det var litt disig, så bilda er ikkje dei aller beste, men ein ser no forskjell på snø og fjell... Siter
Magnuss Skrevet 3. mai 2009 Skrevet 3. mai 2009 Hei, slik som dette så Gaustatoppen ut 12.juni i fjor. Gikk fint å gå opp da. Null problem. http://picasaweb.google.com/mbotnan/Gaustatoppen1883m# Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.