Gå til innhold
  • Bli medlem

Grei teflon stekepanne på tur?


dsk

Anbefalte innlegg

Bladet friluftsliv satte meg på ideen, og ja det var jammen greit.

Stekepanne fra Ikea til kr 25 den veier hele 299 gram på kjøkkenvekta mi, og der veier den gamle rusfrie turpanna med 3 kronor 510 gram. De er omtrent like store.

Riktignok vil nok stålpanna overleve mange ødelagte teflonbelegg, de tar jeg nok knekken på med skraping og overheting, men i år får ikea en sjans. Jeg får se om jeg skrur av hantaket og bruker Tamojen fra Trangia.

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=132085#132085

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om jeg ikke har en slik selv på hytta. Kostet den kr 20 eller så?

Til sammenligning veier Trangia panne jeg bruker som er høy med lokk 390 gram

Vanlig uten lokk 270gram. Men de koster jo klart mer.

Kanskje jeg skal kjøpe 1-2 slike så jeg har til turer fremover.

Selv om den kanskje ikke holder så lenge så går det jo mange av de til samme pris som en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladet friluftsliv satte meg på ideen, og ja det var jammen greit.

Stekepanne fra Ikea til kr 25 den veier hele 299 gram på kjøkkenvekta mi, og der veier den gamle rusfrie turpanna med 3 kronor 510 gram. De er omtrent like store.

Riktignok vil nok stålpanna overleve mange ødelagte teflonbelegg, de tar jeg nok knekken på med skraping og overheting, men i år får ikea en sjans. Jeg får se om jeg skrur av hantaket og bruker Tamojen fra Trangia.

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=132085#132085

dsk

Husk at teflon lett ødelegges hvis det kjøles hurtig ned. La den derfor kjøle seg sakte. 20 gram ekstra for en stekespade i tre eller plast gjør også at belegget varer lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her kom mange gode tips, jeg var f.eks. ikke klar over at teflon ikke tålte hurtig nedkjøling.

For å tekkes den yngre garde ble det pølsesteking i Varingskollen i dag.

Varingskollen220309.jpg

Panna virket upåklagelig.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.