Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på Østlandsendingen i dag at Skiforeningen vil ha store hundespann ut av preparerte skiløyper. Men av helt feil grunn spør du meg. Skiforeingen skylder på slitasje, men det er jo møkka som er det største problemet. Normale hundeeiere plukker opp etter bikkja når den driter i løypa, men når 6-8 bikkjer driter i fart ser det ikke mye pent ut etter dem :D Og å stoppe og plukke opp er jo utelukket for de er jo ute og trener...

Blir sikkert en livlig debatt ut av dette utspillet til skiforeningen :D

H.

Annonse
Skrevet

Hundespan bør bruke egne traseer. Men det er kanskej vanskelig i lage dem når alle egnede steder er gjort om til skiløyper. Så her bør det avtales noe med skiforeningen for å "frigi" noen traseer for hundekjøring. Dette har de andre steder i Norge også, bl.a. i Hedmark.

Skrevet

I Bærumsmarka, som denne saken gjelder, har det vært avtalt at hundespandene kun kan bruke traseene fra søndag kveld til onsdag. Men i år har det sikkert vært flere skiløpere ute hele uken, og da blir det fort klager. Og det er jo ikke til å komme ifra at enkelte hundekjørere har bedre kontroll på hundene sine enn andre...

I Nordmarka brukes ofte de måkte veiene av hundekjørerne, som jeg finner litt slitsomt siden jeg er fotgjenger og ikke skiløper. Det fordi det ikke er spesielt morsomt med sikksakk-gåing for å unngå all hundemøkka. Ikke det at det er festligere på sommerstid når de kjører hundespann med hjul. Like mye møkk spredt utover da også :oops:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.