Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en enkel form for gps. Dette kan jeg inegnting om. Men det jeg så for meg er en slags mottaker som registrerer hvor man har gått.

Når man kommer hjem fra 1 ukes tur så man kople denne til pc'en og få opp hele løypa man har gått på skjermen.

Vet at disse tur gps'ene kan gjøre dette, men tror ikke disse har batteri kapasitet til ei hel uke.

Men finnes det en liten sak som man kan ha i lommen og ikke bruker mye strøm(uten skjerm og diverse).

Hadde selvfølgelig vært kjekkest med skjerm+kart+fart o.s.v. Men p.g.a strømforbruk så er dette ikke aktuelt :)

Annonse
Skrevet
Finnes det en enkel form for gps. Dette kan jeg inegnting om. Men det jeg så for meg er en slags mottaker som registrerer hvor man har gått.

Når man kommer hjem fra 1 ukes tur så man kople denne til pc'en og få opp hele løypa man har gått på skjermen.

Vet at disse tur gps'ene kan gjøre dette, men tror ikke disse har batteri kapasitet til ei hel uke.

Men finnes det en liten sak som man kan ha i lommen og ikke bruker mye strøm(uten skjerm og diverse).

Hadde selvfølgelig vært kjekkest med skjerm+kart+fart o.s.v. Men p.g.a strømforbruk så er dette ikke aktuelt :)

En vanlig tur-GPS kan typisk ligge og logge kontinuerlig i rundt et døgn før du må bytte batterier (ofte 2 stk. AA). Det du vil ha kalles en GPS data logger, og de finnes i en god del ulike utgaver. Du vil sannsynligvis ha en som går på vanlige batterier så du kan ha med deg et ekstra sett eller to. Enkelte loggere har også et enkelt display for å kunne lese av posisjon, som også kan være kjekt å ha om du ikke har med annen GPS.

Jeg har dessverre ikke personlige erfaringer med dataloggere, men en som dekker det første kriteriet, men ikke det andre er TrackStick II. Det finnes plenty alternativer.

Skrevet

Takk for svar. Som du skriver så hadde det vært kjekt å hatt en som oppga posisjon. Har du link til som har ?

Har og planer om å kjøpe solcellelader http://www.nomaden.no/main/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=21672&category_id=226&back_list=1&option=com_phpshop&Itemid=1

En erfaring her : https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=10606

Da kan jeg muligens kjøpe en tur gps som jeg kan lade etterhvert.

Noen som har erfaringer med dette ?

Hvor lenge varer batteriene på en GPS data logger +10 -25 grader ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.