josteink Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Hei, når byrjar det å bli isfritt i Sirdalen? Og når går isen rundt Hunnedalen og fjellområda der? Har byrja å bli seriøst rastlaus no, sit lenge og ser på kart og planlegg turar. Hadde planar om å komma meg opp her i slutten av juni, men no flyttar eg turplanane til tidlegare helger, midten på juni, byrjinga av juni.... Siter
Koie Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Tror nok det begynner å bli bra fra midten av juni. Trolig rikelig snø da og, men isen er nok borte på de fleste vannene. Siter
REJOHN Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=12060&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= Vi hadde i fjor vår en tur i Fidjadalen i mai. Både Månvannet og Fidjavannet var da isfritt. De siste årene har isen på de lavere vannen i Hunnedalsområdet gått rundt 1 juni, men det kan lett bli senere i år. (Med de lavere vannene, mener jeg f. eks. Hunndevatn og Djupavaten.) Høyere oppe - Langavaten - som eksempel, kan være islagt til midten av juni. Alle de nevnte vannen har fisk, selv om det de siste årene er blitt mye smått. Siter
steira Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Må huske på at mange av vannene i sirdal er regulerte, så en kan finne bra fiske selv om det fremdeles er snø i terrenget! Siter
REs Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Hvis du beregner å dra litt innover heia å fiske så kan det være lurt å vente til f.eks. etter fellesferien. Fisket i Taumevatn midt i juni et år og fisken var da fremdeles ganske slank etter vinteren. I august - september er den derimot mye finere. Litt rart kanskje, men jeg har fått en del fisk langs vestsiden av Taumevatn, men aldri et napp langs østsiden. Siter
Robinson Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Kommer hjem fra Sirdal akkurat nå, og alt er ikke isfritt enda. Men det er mye åpent vann nå... Siter
Fjellbukken Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Det er ikke så store snømengdene der oppe nå.. Ferskt bilde fra Preikestolen sett mot Kjeragstraktene (ca. 1000moh) Siter
REJOHN Skrevet 17. april 2009 Skrevet 17. april 2009 Jeg var i Frafjordheiene i påsken. Det var mye overvann på Leitevann (795 moh), men isen under var fortsatt tykk. Snøen var deimot nesten vekk på 600 moh.... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.