Trygge Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg har kjøpt en Fjellpulken-pulk, og etter en testtur finner jeg ut at meiene åpenbart trenger en behandling, pga dårlig gli. Meiene har grov overflate og spor etter utsaging. Hva er beste metode for behandling av slike? Samme som for ski - sikling og påføring av glider? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runegutt123 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg har Glidet og silket mine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygge Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Ble det merkbart bedre etter behandling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runegutt123 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Aner ikke, har ikke brukt pulken før jeg smurte ivei med glider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygge Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Etter en del testing og bruk har jeg klart å få opp glien på pulken ganske merkbart. Meiene på Fjellpulken (de tre billigste alternativene) er saget av en plastblokk, og derved har de sagspor og er som sandpapir i løypa. Hullene i meiene bremser også. Hva jeg har gjordt: Pusset meiene med sandpapir til sagspor er vekke Siklet over Fylt hullene med fugemasse og lagt et lag hard lakk på toppen. Bearbeidet meiene med stearinlys (!) og polert over med gryteskrubb-kloss. Polert pulken med hard polish for båt. Nu glir den så meget bedre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Etsvends Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Indianere i canada smører på fin leire fra varme kilder og penser med mange lag vann slik at de får meier av is. Dette gir vist en utolig gli i kalde forhold, men fungerer neppe serlig bra på norsk påskeslush Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runegutt123 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Den med båtpolish var ikke dum Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvvill Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Hva med å bygge om til utskiftbare glidbelegg, av samme type som hundekjørerne bruker på sledene? Da finnes det mange typer belegg som passer til aktuelt føre. det man trenger er en aluskinne av denne typen: http://www.troll-hundefor.no/public.aspx?pageid=32939&catID=15082&GroupID=15224&Product=12696 ,og belegg for det føret som måtte passe. kan sikkert være en ide å montere dette utenpå de beleggene som allerede er der, for å få litt høyde, og mindre kontakt med snøen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 28. desember 2019 Del Skrevet 28. desember 2019 Jeg har en segebadenpulk med messingmeier. Noen som vet hvordan jeg skal få bedre glid på dem? Hullene etter popnaglene kan fylles med epoxy, men selve messingmeiene glir dårlig på visse fører. Pulken for øvrig er vokset. Fordelen med messingmeier er at kantene er skarpe, og pulken sklir ikke sidelengs under traversering på hardt føre, men jeg tror de reduserer gliden noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.