rotteræser Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 hmm, det var mye lykter og velge mellom her Så da bør jeg finne en 200 lumen med større reflektor kanskje, det gjør jo jobben ? I vanlig AA batterier. når det gjelder hodelykta så blir det vel en zebralight H51 Siter
Phaser Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 Mange fine lykter der men nå har jeg gått i surr her. Trådstarter spurte om p7 så kom den en om prata om lommelykt som retta til hodelykt så trodde det var hodelykt vi snakka om, hehe Med "lommelykt" blir jo utvalget veldig mye større. Dette med lykter blir jo veldig smak og behag. Lyser langt vil som regel si veldig konsentrert slik at det er vanskelig å få overblikk over noe på avstand. Får bare detaljer. Det beste er egentlig å prøve å se hva man liker. Kikk litt på youtube . Ligger videoer av mange lykter der man kan se de lyser på forskjellige ting, kan jo gi ett vist inntrykk selv om virkeligheten kan se annerledes ut. Siter
rotteræser Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 Hehe ja av og til kan man gå i surr. Men var ut etter en Lommelykt og hodelykt. Hodelykta ska brukes til arbeid ute så den trenger ikke kaste langt men gi god arbeidslys. Men når det gjelder Lommelykta, da tenkte jeg en som kaster lengere og ikke er så veldig dyrt heller. Helst med AA batterier elns. Siter
Mathern Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 hmm, det var mye lykter og velge mellom her Så da bør jeg finne en 200 lumen med større reflektor kanskje, det gjør jo jobben ? I vanlig AA batterier. når det gjelder hodelykta så blir det vel en zebralight H51 Det må ikke nødvendigvis være 200 lumen, dette var bare et eksempel jeg brukte for å bevise at det lyselengde ikke har noe med Lumen å gjøre Det er Veldig veldig få lykter går på AA batterier som bruker ''Cree XR-E R2 LED'' som er den som lyser best på overflaten, og vil dermed gi lengst rekkevidde. R2 LED trenger mer strømtilførsel enn nyere LED pærer. R2 er en gammel en, men fortsatt den beste til å lyse langt. AA batterier+R2 blir ikke veldig mye lys Olight sine store lykter er det eneste jeg kommer på altså.. Siter
rotteræser Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 hmm, tja nå har jeg gått i surr. Hva ville du ha valgt da ? Siter
Mathern Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 Beklager, jeg kan være vanskelig å forstå noen ganger.. En R2 lykt med stor reflektor og AA batterier som lyser langt vet jeg dessverre ikke noe om... Hvaslags batterier og pris er du ute etter? Selv hadde jeg valgt Olight M31, men det er fordi jeg har flust med batterier+ladere Siter
rotteræser Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 tja si det, budsjetten er stram den, rundt tk15 klassen kanskje. cr123 funker vel om jeg bestiller i nettet. Siter
rotteræser Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 snubbla over denne lykta ser den koster nesten 1000 i www.lightman.no Kanskje ett must kjøp ? http://195.18.224.241/F0216/main.aspx?page=article&artno=X1-G3L-BK Siter
Mathern Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 Da tror jeg nok at TK15 og den Lumintop lykta er de to beste valgene du kan ta Lumintop lyser lengre enn TK15, men ettersom at det er et nytt merke er jeg ikke sikker, men folk sier de har veldig god kvalitet. hadde gått for TK15 jeg da, hvis jeg ikke hadde hatt bruk for å lyse enda noen meter lengre (50m mer ++) Beklager igjen for å ikke være tydelig. Siter
Mathern Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 snubbla over denne lykta ser den koster nesten 1000 i www.lightman.no Kanskje ett must kjøp ? http://195.18.224.241/F0216/main.aspx?page=article&artno=X1-G3L-BK Oi, det var store prisforskjeller! Har en SureFire lykt på 80 lumen og LED (Like stor reflektor som den G3) og den gir ikke veldig bra throw, mest flomlys egentlig. Hvis jeg husker rett, så klarer den ikke lyse over 100 m. (Dessuten bruker den 3 CR123 batterier for ekstra lang brenntid) TK15 lyser definitivt mye lenger. Siter
rotteræser Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 ser den nett sia leverer cr123 batterier til 22 kr rimelig eller ? Siter
Mathern Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 Ja, det er veldig god pris til å være Norge Vet hvor jeg skal handle neste gang, bare det ikke er mye penger i frakt (tror det er 100 lappen eller noe slikt) 13 kr pr batteri hos 4Sevens Gratis frakt. Siter
rotteræser Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 Jasså, er det liksom bare skrive inn ordre der, som i norske sider ? ikke nokka toll og mva som må ordnes først, aldri handla fra statene før så. Siter
Mathern Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 Jasså, er det liksom bare skrive inn ordre der, som i norske sider ? ikke nokka toll og mva som må ordnes først, aldri handla fra statene før så. Hvis du holder deg under 200 kr (ca 32-33 $) så slipper du toll, mva og alt det drittet der. 10 batterier der koster 19 $=19 x 6,09=115,77 kr. Altså hvis du kjøper en 10pakning med de batteriene får du de levert i postkassa uten mva og toll Selv pleier jeg å kjøpe med forsikring (5 $) slik at hvis pakken mistes under frakt, får jeg ny. Søk ''Insurance'' hos 4Sevens.com så får du det opp En gang mistet de pakken, men de erstattet den. Det er veldig lett å handle der, enklere enn i Norge, fordi i USA trenger du ikke skrive inn nettbank/bankID osv. bare å skrive inn kortnummer+ andre ting som står på bankkortet. Siter
rotteræser Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 oki, høres jo bra ut da. dem har vel ikke vane av og miste pakker ? ser ut som det kanskje blir en tk15. Siter
jankj Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 hmm, det var mye lykter og velge mellom her Så da bør jeg finne en 200 lumen med større reflektor kanskje, det gjør jo jobben ? I vanlig AA batterier. når det gjelder hodelykta så blir det vel en zebralight H51 Veldig bra og fornuftige valg. Gå for 2*AA, det gir mer enn dobbelt så lang batterilevetid og mye sterkere maksimum lys i forhold til 1*AA. Men det virkelige geniale med moderne LED lykter er at man kan velge lysnivå ut fra behov. Stort sett klarer man seg glimrende med det svakeste nivået og et par kraftige glimt innimellom for å se på ting lenger borte. Det er kun når man løper, sykler eller suser av gårde på ski at man har behov for kontinuerlig sterkt lys. Mine anbefalinger: Kjøp på nettet, utvalget her til lands er bare sorg og elendighet. - Alt av fenix er bra - Alt av 4sevens er bra (http://4sevens.com/), dette er en meget pålitelig forhandler og produsent. - Alt av zebralight er bra. Siter
Mathern Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 Absolutt ikke, jeg har bestilt derfra nærmere 30 ganger og det har skjedd en gang. Dessuten er det postfirmaene sin feil.. jeg er dog den eneste jeg har hørt om som har vært offer for dette Men går jo bra, hadde forsikring til 25 kr. Supert! Den virker veldig bra. Sjekk ut www.candlepowerforums der finner du ekstremt mye lykte info.. over 160 000 medlemmer også! Kan jo søke opp TK15 og slikt der, se hvordan den lyser osv Siter
rotteræser Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 jess, tar det langtid med pakke fra statene ? Siter
Mathern Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 Pleier å få pakkene i postkassa etter ca 1,5 uke lengste tiden det har tatt for meg er to uker. Siter
rotteræser Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 oki, det er jo ikke verst. Takker for tiden du tok og guide meg Siter
Mathern Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 Jankj: hvilken langtlysende AA lykt hadde du gått for? Er få langtlysende AA lykter.. Men jeg kom på en nå, Fenix LD40. Ca 200 m, 4 AA batterier. Synd den ikke er i Norge ennå. 248 lumen. Siter
gremlin Skrevet 25. november 2010 Skrevet 25. november 2010 Mange som klager på dårlig kvalitet på H7 Ledningsbrudd og dårlig vippemekanisme Kan ledningsbruddene ganske enkelt skyldes att man bretter og presser lykt og ledninger ned i den altfor lille oppbevaringsveska....??? (altså selvforskyldt.....) Siter
rotteræser Skrevet 25. november 2010 Skrevet 25. november 2010 H7 i mine øyner er bortkasta penger. Rævva ledninger og vippemekanisme som du sier, har ødelagt 2. Siter
Fisketryne Skrevet 25. november 2010 Skrevet 25. november 2010 Ledningsbrudd der ledningen går inn i huset er et kjent problem på mange elektriske apparater. Det vil hjelpe noe med en fleksibel hylse av gummi eller fjærtråd, de nyeste H7 har en slik gummihylse for å unngå tverrbrekk på ledningen. Etter å ha reparert ledning flytter jeg nå batteripakka litt til høyre i bakhodet for å unngå strekk og tverrbrekk på ledningen. Er ellers godt fornøyd med H7, bra lykt til under 500,- ! Siter
Mathern Skrevet 25. november 2010 Skrevet 25. november 2010 Bra at H7 har fått fiksa denne ledningen sin, mange som har hatt problemer med den.. Er jo en del andre gode (og selv mener jeg bedre) hodelykter enn H7 til under 500 kr. Uten ekstern batteripakke, men kortere brenntid. Bare å ha 1-3 ekstra batterier i lomma så er det fiksa Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.