Anja Drews Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Noen som har reist i sör Africa og har noen gode tips? Skal reise ditt i september/oktober og väre der i 5 uker. Tanken er a reise fra backpacker til backpacker. Hvordan er det som kvinne som reiser alleine? Er glad hvor hver tip Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg var der nede med familien i 2 uker i januar, se tur-rapport på https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=15197 . Har intrykk av at Sørafrika har dårlig med offentlige kommunikasjoner, det er et veldig bil-basert land så jeg er ikke så sikker på at det er det beste backpacker-landet. Leiebil er imidlertid billig. Sør-Afrika har høy kriminalitet og er et land der man i regelen ikke beveger seg utendørs etter mørkets frembrudd, i alle fall ikke i byene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odlo Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Når det gjelder Sør-Afrika kommer det litt an på hvor i landet du har tenkt til å reise. Som back-packer har du mange muligheter og jeg har selv reist langs kysten. Det er et transportmiddel som er basert på back-packere som går i rute fra Port Elizabet til Cape Town og motsatt, som man bare kan ringe å melde seg på for hver dag. Back-packer stedene langs kysten er noe varierende, men har stort sett god kvalitet, men det lønner seg å finne ut hva man ønsker å oppleve på forhånd. Siden du skal på høsten (våren i Sør-Afrika) er det kanskje lurt å reise lenger nord i landet. Krüger parken er en fantastisk opplevelse, med garantier;) Kriminalitet skal du ikke bekymre deg for, men å ta visse forhåndsregler er ikke dumt. Så lenge man holder seg unna byer som Johannesburg og Pretoria går det veldig fint, og i disse byene er det ikke noe å oppleve uansett. Forøvrig heter bussen som går langs kysten for BazBus, som du kan lese om på nettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ikke undervurder kriminaliteten der nede. Vi ble utsatt både for kriminalitet og korrupsjon der i januar, uten at jeg skal gå i detalj. Dette skriver UD om landet: http://www.landsider.no/land/sorafrika/reise/sikkerhet/sikkerhet.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anja Drews Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Har ikke kommet så langt med mine reiseplaner. Tenkte at jeg skal fly til Cape Town, hvordan videre er ikke bestemmt. Men Jeg skal i alle fall avslutte reisen med en 9 dagers ridesafari i Dinaka området. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.