Gå til innhold
  • Bli medlem

Leirvassbu->Olavsbu->Fondsbu


Torgis

Anbefalte innlegg

Da sitter jeg her og planlegger en spasertur til Vinjerock sammen med noen venner. Planen er å møtes i Lom (som er et fint knutepunkt) og dra videre med lokalbuss inn til/mot Leirvassbu. Etter en overnatting der blir det altså til Fondsbu via Olavsbu, hovedsakelig langs merket sommer-rute. Vi planlegger å bruke 2-3 dager på hele turen og er derfor på jakt etter noen tips om topper og gode fiskevann på veien :wink: Regner med at det finnes noen 2K'er på veien og har allerede sett meg ut en som ble anbefalt på Dnt sine sider (navnet dukker ikke opp i hodet mitt akkurat nå). Så om noen kunne hjelpe meg med:

*En bussrute som gjelder i sommer, fra Lom innover mot Leirvassbu

*Et par tips til fine områder på veien

*Tips om fine toppturer

*Og om dere føler for det kan dere godt dele noen fiske-hemmeligheter også :wink:

Takker for alle tips og gleder meg til å få se dette naturskjønne området!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du seier lite om kva utfordringar du vil ha på turen, men Mjølkedalstind er vertfall ein flott og enkel topp. På 2-3 dagar så rekk du nok ikkje så mykje meir enn eit par toppar på turen. Du kan jo vudere om du vil ta Snøholstinden samme dag som Mjølkedals tind, Snøholstind er fin langs vesteggen. Dersom du vil bruke dag nr 1 når du er på Leirvassbu er Kyrkja eit fint fjell.

Ellers skal det væra fiks både i Leirvatnet og Langevatnet på vegen, men har aldri fanga noko der sjølv.

Andre 2k`ar du kan vurdere:

- Midtre Rauddalseggje 2016 moh og Store Raddalseggje 2168moh

- Rauddalstindane, Austre 2086 moh, Store 2157 moh, Vestre 2059 moh (frå Olavsbu)

- Skarddalstinden 2100 moh

- Skarddalseggje 2159 moh

Lykke til med turen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Frode :D Jeg burde vel kanskje sagt at det er nok lette toppturer jeg/vi er ute etter. Ser også for meg 1 eller 2 topper i løpet av turen, men det blir litt "ta det som det kommer". Det er uansett flott å få tips om turene så kan vi vurdere det :D

MBK: Da blir det nok fiskefritt for min del, jeg er utrolig dårlig med fiskestang :D Satser på at de andre klarer å lure fisken i så tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.