Gå til innhold
  • Bli medlem

Norges mest avsidesliggende punkt?


Gjest Otto Støver

Anbefalte innlegg

Det er ensomhet i fra all trafikk, både motorisert og manuell. På Hardangervidda går det vel stier i alle retninger, og her er det vel godt utbygd med hytter. Tror nok du vil føle deg vel så ensom i indre deler av Anarjohka som på Hardangervidda, uansett årstid.

Jeg er ikke enig. På finnmarksvidda er det motorsykler som bråker om sommeren og snøscootere om vinteren. Det er mindre motorisert trafikk på hardangervidda. Og hvis du ikke absolutt vil holde deg til motorveiene, så finnes det mange områder på hardangervidda der du sannsynligvis ikke vil treffe på folk. Nord for Kvenna foreks. Hardangervidda er på mer enn 6000 km2. Og vinduene mellom løypene er store, hvis man vil oppsøke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Etter å ha gått på Hardangerviddas Vestside noen år nå, har jeg konstatert at der er i høyeste grad store mengder av motorisert ferdsel. Helikopterne flapsa over hodene våre dagen lang og landingsplassene var det mange av. Hver eneste hytte og støl bruker jo helikopter for å komme seg inn. Alle turisthyttene bruker jo dessuten helikopter til varetransport.

I tillegg er jo båter med motor nærmest fritt frem i august virker det som. Jeg lå blant annet ved et lite vann ovenfor Tinnhølen (mellom Tinnhølen og Langavatnet) i slutten av august. Så var rakafiskjakten tydelig igang og de fyra opp motoren på båten som farta ut og satte 200m lange garn på kryss og tvers over hele vannet. Det var ikke sjenerte rakafiskere, for det ene garnet ble festa i en stein rett foran teltåpningen vår. Og dette er ikke et stort vann, og jeg kan ikke skjønne at det kan være lov å bruke motor der.

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.