Gå til innhold
  • Bli medlem

Morgedal

strebus85

Anbefalte innlegg

Annonse

Den ble vel tidligere solgt her til lands som Asolo Morgedal, og har vel i mange år vært en bestselger. Har ikke erfaring med den selv, men tipper det er et bra kjøp.

Jeg har selv Garmount Touring, omtrent samme vekt, stivhet, og pris som Morgedal, synes disse er behagelig til å gå med. Jeg har også Varg Polar, som er noe tyngre, stivere, dyrere, og ikke minst varmere. Polar er den skoen jeg foretrekker mest, blir vel brukt på omtrent 70% av fjellskiturene. Dette grunnet jeg liker kupert terreng, og en liten nedkjøring eller tre, og da er Varg Polar absolutt å foretrekke. Synes også at læret til Varg kanskje virker litt "bedre" enn Garmount's, men dette er KUN synsing og absolutt ingen påstand (Polar-støvla er ett par år nyere enn Garmount-støvla, kan være det som gjør at opplevd lærkvalitet kjennes en aning bedre).

Varg Morgedal (og Garmount Touring) er vel av de bedre gå-skoene på markedet til 75 mm-systemet. Står forøvrig noe om Morgedal her: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=7119

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.