Carl F Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Sitat Dette motivet ligger i alle fall innenfor nordmarksgrensene. Hvor er bildet tatt fra, og hvilken topp ser vi mot? Er det Gørjahøgda med Liggeren under?? Sett fra Kamphaugåsen?? Siter
500fjell Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Sitat Sikkert mange som kjenner denne. Østmarka Noen tips? Et skudd i mørket... rekonstruksjonen av Ellingsrud mølle? Siter
Marcus Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Sitat Er det Gørjahøgda med Liggeren under?? Sett fra Kamphaugåsen?? Nei, dette er lenger nord i marka. Gården til høyre i bildet ble nesten begravd i et jordskred for noen år siden. Siter
panda Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Den mystiske åsen er Helgehaugen hvor man kan se restene av gjørmeskredet som gikk for noen år siden, samt gården som nesten ble most. Tror bildet kan være tatt fra oppgangen til Pershusfjellet. Det vannhjulet i Østmarka er gjengitt i Lørenskog kommunes byvåpen og befinner seg rett ved badeplassen ved Mønevann. Siter
Carl F Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Sitat Nei, dette er lenger nord i marka. Gården til høyre i bildet ble nesten begravd i et jordskred for noen år siden. Ja, nå ser jeg det:-) Det er Helgehaugen. Stemmer at Vestenden gård neste ble begravd i et skred noen år tilbake.. Bildet er vel tatt fra Kollern. Fin topp det:-) Siter
Marcus Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Det er Helgehaugen ja (og Vestenden gård nederst, Mylla synes ikke i bildet). panda var vel først ute med riktig svar på det. Men bildet er tatt fra toppen av Kollern. Siter
borgern Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Sitat Den mystiske åsen er Helgehaugen hvor man kan se restene av gjørmeskredet som gikk for noen år siden, samt gården som nesten ble most. Tror bildet kan være tatt fra oppgangen til Pershusfjellet. Det vannhjulet i Østmarka er gjengitt i Lørenskog kommunes byvåpen og befinner seg rett ved badeplassen ved Mønevann. Riktig. Det er Vasshjulet, som det kalles, ved Mønevann. Drev i sin tid Østmorksaga. Siter
Carl F Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Sitat Det er Helgehaugen ja (og Vestenden gård nederst, Mylla synes ikke i bildet). panda var vel først ute med riktig svar på det. Men bildet er tatt fra toppen av Kollern. hehe, ja! jeg skrev mitt innlegg likt med han. postet det bare litt sent:-) så panda: så ikke ditt før jeg hadde postet mitt;-) Siter
Carl F Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Sitat Hvor i Nordmarka er vi her? Pershusvannet Siter
rotehodet Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 sa meg enig med rødjakkemannen som har glemt bukse. Siter
borgern Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Nok et bilde fra Østmarka. Regner med at mange har vært her. Siter
Wander Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 Sitat Pershusvannet Og det er helt korrekt. Østveggen på Pershusfjellet troner i bakgrunnen. Hele dette område hører forøvrig med til mine favorittområder i marka. Her får man villmarksfølelsen. Siter
panda Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Hehe, det bildet har jeg også tatt, men jeg turte ikke gå så langt utpå... Dessuten ville jeg gjerne ha med en solid sprekk i fjellet som går litt lenger inn. Flott sted! Blir tur 1 i kapittel 1 i min nye bok om østmarka som kommer når snøen går. Pokker, nå sa jeg det. Og det som skulle være hemmelig... jaja. Åja, svaret. Hauktjern, selvsagt!! Siter
borgern Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Sitat Hehe, det bildet har jeg også tatt, men jeg turte ikke gå så langt utpå... Dessuten ville jeg gjerne ha med en solid sprekk i fjellet som går litt lenger inn. Flott sted! Blir tur 1 i kapittel 1 i min nye bok om østmarka som kommer når snøen går. Pokker, nå sa jeg det. Og det som skulle være hemmelig... jaja. Åja, svaret. Hauktjern, selvsagt!! Riktig Siter
rotehodet Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Marka`s beste utkikkspunkt over Oslo? Siter
panda Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Er det Oslo ? Ligner litt mer på Bærum. Tror bildet er tatt på Vettakollen men er ikke sikker. Siter
rotehodet Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Det er så rett som det kan få blitt, Vettakollen det er. Ble litt usikker om man ser til Bærum fra den vinkelen, men tror ikke det. Siter
rotehodet Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 undertegnede bestiller seg en kopp kakao og kanelbolle. hvilken cafe / stue ? Siter
Carl F Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Sitat undertegnede bestiller seg en kopp kakao og kanelbolle. hvilken cafe / stue ? Er du på Tverrsjøstallen? Siter
rotehodet Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 nei - dette er en liten nøtt egentlig. Siter
Wander Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 Sitat nei - dette er en liten nøtt egentlig. Om de har nøtter der vites ikke, men det skulle ikke forundre meg meget om dette er på Sørskogen, Lillomarka.... Siter
rotehodet Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 ti poeng, og du vinner en tur til drammen Siter
Wander Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 Sitat ti poeng, og du vinner en tur til drammen Foretrekker heller en dram... Siter
Wander Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 Sitat Om de har nøtter der vites ikke, men det skulle ikke forundre meg meget om dette er på Sørskogen, Lillomarka.... En liten kuriositet; her på Sørskogen har en - for meg - ukjent kunstner beprydet veggene med sine morsomme karikaturer. Legger ved et lite eksempel. Herved anbefales et besøk til stedet, de har servering i helgene. Ligger 2 km nord for Lilloseter. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.