panda Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Det er annen gang jeg leverer inn Norrøna Trollveggen Goretex-bukse til garantireparasjon hos Norrøna. Både de og jeg vet innmari godt at det egentlig ikke er en garantisak, bare en helt vanlig reparasjon som følge av at buksa er i ferd med å bli utslitt. Likevel fikser de den gratis... Det gjør de i løpet av.... to dager! I tillegg får jeg snoket med meg noen meter strikk og noen kroker for å fikse klatregamasjene mine. Det også gratis. Siter
friflex Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Velkjent service frå Norrøna ja, derfor er det kjekt og selge det og fordi ein kan garantere kunden god service ved feil, manglar osv.. Men med prisane Norrøna opererer med i forhold til feks Bergans, skal ein ha nokre gratisreperasjonar før det løner seg. Men vil ein ha garantert kvalitet er Norrøna top notch! Siter
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 God service av den type du beskriver er helt klart mangelvare i dag, både i sportsbutikker og andre. Veldig positivt at folk skriver om det når det skjer, slik at vi andre kan få vite hvem som er seriøse aktører i bransjen! Siter
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Generelt synes jeg det er bra service hos de fleste av de norske produsentene. Det siste halvåret har jeg hatt noen forespørsler både hos Fjellpulken, og Frisport, og de delene jeg har trengt har ligget i postkassa maks to dager seinere. Det er for meg grunn god nok til å handle norskt når produktene ellers er gode nok (for meg). Siter
friflex Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Skal ein først nemne andre kva service angår, må også Helsport takast med. På same nivå som Norrøna, dog ikkje dei mest innovative løysingane på teltfronten.. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Norrøna er sinnsykt bra ja. Vil takke de for kvalitet! Har slitt ut en trollveggen bukse, og kjøpt en ny nå. Så lenge de holder den servicen er det bare Norrøna på meg, og utstyret dems anbefaler jeg uten problemer til andre. Bare synd de ikke selger mer, i Norge og i utlandet. Det er minnst like bra som de fleste merker fra USA, UK osv... Siter
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Dersom folket ikke var klar over det, Norrøna fikser ALT gratis.... Siter
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Får bli med i hyllest til Norrøna jeg også Mistet magebeltet på min snart 10år gamle Besshø sekk på en tur i Peru. Sendte mail til Norrøna for å bestille ny. Noen dager senere lå nytt magebelte i postkassen, kostnadsfritt ! Roger Siter
morten Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Kanskje jeg får sende inn møkkagamasjene mine da. Kjøpte mitt n-te Norrøna klatregamasjepar i Goretex for ei måneds tid siden, og etter noen turer med lite eller moderat klatring går goretexstoffet i oppløsning et stykke bortenfor kneknappen på begge to. (Nei jeg bruker ikke konsekvent knærne når jeg klatrer eller klyver). Begynner å bli drittlei Norrønas overprisede klatregamasjer som omtrent ikke tåler en dritt. De har gått i stykker omtrent alle steder, det er så ille at mitt meget gode forhold til Norrøna har begynt å slå sprekker. Men en god service derfra vil kanskje kunne rette på det. Jeg får kanskje prøve en mail dit jeg da. Siter
Kim Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Norrøna har sine gode og dårlige produkter. Gamasjer hører vel til de dårlige. Hvorfor ikke prøve noe annet da, Morten? Lowe Aline, Black Diamond, Extremities? Jeg har gode erfaringer med alle, men ikke med Norrøna sine. De holdt bare kort tid. Siter
morten Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Har sendt en mail dit. Kun overservice kan redde fremtidige norrønagamasjesalg. Burde kanskje prøve noe annet uansett Kim... Skal til tyskland i oktober, og på Globetrotter der har de masse spennende produkter som ikke føres i de norske butikkene. Mye tysk, østerriksk og sveitsisk så vel som oversjøisk. Er bl.a. drittlei den italienske dominansen på fjellstøvelmarkedet her i Norge. Kjøpte et par Crispi Besseggen fordi jeg var veldig fornøyd med et par jeg hadde for xx år siden, men enten har jeg blitt tnygre og tøffere i bruken, eller så ar støvlene blitt dårligere. For makan til tøfler priset til 2000.- skal jeg lete lenge etter. De er jo mykere enn filttøfler jo, og virker gjennomført billige. Etter 3 fjellturer er læret allerede harva. Nei heretter Crispi for småloffing i fjellet. Lurer litt på Han Wag støvler jeg. De har plastforsterking litt lenger opp, der hvor steinura til stadig graver seg inn i det myke Crispilæret. Sorry det var en digresjon... Siter
Kim Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Har prøvd minst 10 merker av fjellstøvler. Scarpa f.eks, der ramla såla av etter to turer. Merrell revna, Garmont spjæra og samme med resten av ulla. Crispi sine er eneste som holder en sesong, som i tillegg det går an å gå med. De har faktisk nesten klart to sesonger! Men nå går de fra hverandre i sømmene også de... nei får gå med vernestøvlene jeg bruker på jobben. Siter
gi Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Sitat Er bl.a. drittlei den italienske dominansen på fjellstøvelmarkedet her i Norge. Kjøpte et par Crispi Besseggen fordi jeg var veldig fornøyd med et par jeg hadde for xx år siden, men enten har jeg blitt tnygre og tøffere i bruken, eller så ar støvlene blitt dårligere. For makan til tøfler priset til 2000.- skal jeg lete lenge etter. De er jo mykere enn filttøfler jo, og virker gjennomført billige. Etter 3 fjellturer er læret allerede harva. Nei heretter Crispi for småloffing i fjellet. Lurer litt på Han Wag støvler jeg. De har plastforsterking litt lenger opp, der hvor steinura til stadig graver seg inn i det myke Crispilæret. Sorry det var en digresjon... Etter siste ukers turreferater å dømme er det nok du som er blitt råere i bruken Morten Min erfaring er at tinderangling og klatring i et område som Jotunheimen sliter kraftig på støvlene. Jeg har sett det mest på sålene. På ei uke i Hurrungane på 90-tallet sleit jeg ned hele yttersålen framme på tåa på et par randsydde støvler. Disse fikk jeg heldigvis såla om etterpå. Skulle ønske det var lettere å få tak i randsydde støvler. Jeg kjenner ikke Crispi Besseggen, men ting tyder på at du trenger noe mer holdbart nå Geir Siter
Lyngve Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Sitat Det er annen gang jeg leverer inn Norrøna Trollveggen Goretex-bukse til garantireparasjon hos Norrøna. Både de og jeg vet innmari godt at det egentlig ikke er en garantisak, bare en helt vanlig reparasjon som følge av at buksa er i ferd med å bli utslitt. Likevel fikser de den gratis... Det gjør de i løpet av.... to dager! I tillegg får jeg snoket med meg noen meter strikk og noen kroker for å fikse klatregamasjene mine. Det også gratis. Ja da skal du vite at det er andre kunder som tilslutt må "betale" for deg. Det er nesten slik at man kan trekke paralleller til forsikring her. Ikke rart at Norrøna er dyre...... Siter
sojo Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Jeg leverte inn et plagg med feil. Nytt kom omg. Bra service. Siter
Kristian Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Av prisen du betaler på et norrøna plagg går 200kr til fremtidige reprasjoner. Helt klart verdt det. Siter
panda Skrevet 8. august 2004 Forfatter Skrevet 8. august 2004 Sitat Ja da skal du vite at det er andre kunder som tilslutt må "betale" for deg. Det er nesten slik at man kan trekke paralleller til forsikring her. Ikke rart at Norrøna er dyre...... Jeg forstår jo at du synes det er gøy å provosere litt Lyngve. Men jeg er også sikker på at dersom du tenker deg litt om så forstår du at jeg ikke kan ta ansvaret for hvordan Norrøna velger å legge opp sin service. Jeg har da ikke gjort noe annet enn å ta imot et generøst tilbud fra dem. Dersom du er av den oppfatning at Norrønas tilbud er for dyre for deg, står det deg selvsagt helt fritt å handle et annet sted. Ingen tvinger deg... Bjørn R Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.