Gå til innhold
  • Bli medlem

Norge mitt Norge -- eller utsikten fra Snota 1669 m

Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Driver og pusler ut utsikten fra en av mine kjære :D

Nærmiljøet har jeg god nok oversikt over, Men,

hva ser en av Norge ellers fra Folldalssnota i Trollheimen?

Rendalssølen?

(Rondane, neppe)

Men det er kanskje mulig å få syn på "noe" i mellom Snøhetta -- noe i Jotunheimen?

Er nå kommet til Sunndalsfjella, hvis noen kjenner Snotutsikten bakom Vinnufjellet videre utover til Skåla?

Takk å takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener tydelig å huske at jeg så vindmøller fra Snota...om det er interessant. Vet ikke hvor disse vindmøllene sto hen, ikke i Jotunheimen hvertfall. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Jeg mener tydelig å huske at jeg så vindmøller fra Snota...om det er interessant. Vet ikke hvor disse vindmøllene sto hen, ikke i Jotunheimen hvertfall. :)

Du må ha sett dem nordover :D

A) Hitra ?

Da ville de svevd like til venstre for Ruten, om du ser på

http://www.itrollheimen.net/index.php?/pano/utsikten.htm

klikk på Snota (1. fane)

så er det høyst mulig, på bildet mitt er det bare blådisen derutover

B) Smøla?

Den blir "over" Stabblandet -- neppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellfinn, jeg har sett litt på hva du kan se fra Snota. Like til venstre for nordtoppen på Trollhetta (1596) ser en Storsylen. Mellom de to Trollhetta-toppene ser en fjell godt inn i Sverige. Forelhogna ser en like til venstre for Svarthetta. De fjerneste toppene i sydøstlig retning er Hummelfjell og Sålekinna i Østerdalen. Høgronden kan såvidt skimtes, men det er meget marginalt. Stortoppene på Dovre (Snøhetta med tilliggende herligheter) dominerer i sydlig retning (170 - 177 grader). Gråhø i Reinheimen kan sees. Videre sydvestover dominerer stortoppene i Innerdalen og Sunndalen. Til høyre for nordryggen på Dronningkrona kan en se Breitind i Romsdalen. Nedenfor vises Dovretoppene.

post-66-133474607765_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.