Gå til innhold
  • Bli medlem

Norge mitt Norge -- eller utsikten fra Snota 1669 m

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn
Skrevet

Driver og pusler ut utsikten fra en av mine kjære :D

Nærmiljøet har jeg god nok oversikt over, Men,

hva ser en av Norge ellers fra Folldalssnota i Trollheimen?

Rendalssølen?

(Rondane, neppe)

Men det er kanskje mulig å få syn på "noe" i mellom Snøhetta -- noe i Jotunheimen?

Er nå kommet til Sunndalsfjella, hvis noen kjenner Snotutsikten bakom Vinnufjellet videre utover til Skåla?

Takk å takk!

Annonse
Skrevet

Jeg mener tydelig å huske at jeg så vindmøller fra Snota...om det er interessant. Vet ikke hvor disse vindmøllene sto hen, ikke i Jotunheimen hvertfall. :D

Gjest Fjellfinn
Skrevet
Jeg mener tydelig å huske at jeg så vindmøller fra Snota...om det er interessant. Vet ikke hvor disse vindmøllene sto hen, ikke i Jotunheimen hvertfall. :)

Du må ha sett dem nordover :D

A) Hitra ?

Da ville de svevd like til venstre for Ruten, om du ser på

http://www.itrollheimen.net/index.php?/pano/utsikten.htm

klikk på Snota (1. fane)

så er det høyst mulig, på bildet mitt er det bare blådisen derutover

B) Smøla?

Den blir "over" Stabblandet -- neppe...

Skrevet

Fjellfinn, jeg har sett litt på hva du kan se fra Snota. Like til venstre for nordtoppen på Trollhetta (1596) ser en Storsylen. Mellom de to Trollhetta-toppene ser en fjell godt inn i Sverige. Forelhogna ser en like til venstre for Svarthetta. De fjerneste toppene i sydøstlig retning er Hummelfjell og Sålekinna i Østerdalen. Høgronden kan såvidt skimtes, men det er meget marginalt. Stortoppene på Dovre (Snøhetta med tilliggende herligheter) dominerer i sydlig retning (170 - 177 grader). Gråhø i Reinheimen kan sees. Videre sydvestover dominerer stortoppene i Innerdalen og Sunndalen. Til høyre for nordryggen på Dronningkrona kan en se Breitind i Romsdalen. Nedenfor vises Dovretoppene.

post-66-133474607765_thumb.jpg

Gjest Fjellfinn
Skrevet

Se på det fantastiske bildet av Arnt

----------------------

edit:

Jeg skjemmes vanvittig!

Skal aldri gjenta seg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.