terjeg Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 Heisann, Noen som har gode tips for sommerruter i Innerdalen? Vi skal tilbringe 5 dager i hytte/telt der i august, og tar med takk i mot tips om fine turer i området. Tusen takk! Terje Siter
roraas Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Er det toppturer, fisketurer eller fotturer du foretrekker? Området er kanskje best for toppturer, med Innerdalstårnet som den mest åpenbare. Ellers er Trolla, Skardfjell, Storsalen alle mulig å nå for fjellvante klyvere. Turen over til Storlidalen er flott og lett å gå, og gir et par alternativer. Hilsen Tore Siter
terjeg Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Skrevet 14. februar 2009 Flotte bilder! Vi er en broket forsamling, så det blir nok litt ymse ønsker. Noen vil sitte sitte på baken og fiske, så vi har lånt oss en hytte ved Langevann, mens andre ønsker litt mer utfordrende dagsturer med telt på ryggen, evt. toppturer med dagstursekk. Siter
ods Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 En fin tur er å gå opp fra Renndalssetra, ta av fra stien og gp Renndalskammen på langs helt til Kringlehøa. Flott utsikt. Derfra kan en ta ned på turiststien og gå denne tilbake. Ellers er jo turen til topps på Innerdalstårnet veldig artig. Siter
Gjeldnes Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Ta deg en tur på Bjøråskaret en dag det er fint vær og få panoramautsikt over Innerdalsfjella Siter
terjeg Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Skrevet 16. februar 2009 Takk for tips alle! Noen som vet om det er fisk i vannene rundt Innerdalen? Terje Siter
ST Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Innerdalsvannene sentralt i Innerdalen er det fisk og det er også muligheter for utleie av båt ved Renndølssetra (som forøvrig er verdt et besøk i seg selv). I Innerdalsvannet skal det sies at det er en del smått, men har du god tid så er det muligheter at dere får noen større fisk. Av dagsturer i området vil jeg anbefale Bjøråskardet der det er flott utsikt. Turen dit går på T- merket sti, men det er 700 sammenhengende høydemetre så det gjelder å ha god tid og flott vær. Innerdalstårnet er jo et mer luftig og viltert alternativ. Selve toppen er svært bratt og det gjelder å ha tørt vær. I tillegg bør man ikke ha for store høydefornemmelser. andre mulige topper er Såtbakkollen, Trolla og Vinnufjellet. Alt etter eget ønske. Siter
terjeg Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Skrevet 31. mars 2009 Høres bra ut! Vi skal også en tur opp til Langvatnet. Håper det er større fisk der... Terje Siter
fred Skrevet 21. april 2009 Skrevet 21. april 2009 Når forsvinner snøen i Innerdalen? Kunne tenkt meg å gå noen turer der i vår/sommer, men er helt blank på hvor lenge snøen ligger i området... Siter
DrDamage Skrevet 22. april 2009 Skrevet 22. april 2009 Når forsvinner snøen i Innerdalen? Kunne tenkt meg å gå noen turer der i vår/sommer, men er helt blank på hvor lenge snøen ligger i området... Hei I turgledens tjeneste tillater jeg meg å sitere Eystein på Renndølsetra fra en mail nylig. Han må vel nesten være den som er flinkest til å svare på det "Når det gjelder snøforholda er det veldig variabelt, men først i juli er det i alle fall greit å gå alle dei merka turløypene. Innerdalstårnet bruker også å være ok da." Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.