Terje WJ Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Dere har sikkert gått inn i en sportsbutikk og fått øye på en sinnsyk dustete dings som liksom skal gjøre livet ute i naturen mer lettvint. Jeg har himlet med øynene flere ganger, og skjønner meg rett og slett ikke på dem som gidder 1) Å tenke ut et dusteprodukt, 2) Designe det, 3) Finne underleverandører for å kunne produsere det, 4) Sette i gang produksjon, 5) Tilby det til sluttforhandlere, 6) Gå god for det... Hvilket de neppe gjør, all den tid ethvert dusteprodukt er et innlysende dusteprodukt og ingen ved sine fulle fem vil gå god for det. Men så har vi den kyniske økonomen med en underfundig sans for alt det ubrukelige såkalte friluftsmennesker kan finne på å kjøpe. XXL selger denne teleskopiske grillpinnen. Hurra!! Nedenfor er det et bilde av en kniv med kompass og lykt. Eh? Leste jeg riktig? Jepp! Hei og hå! Koster visst 85 kroner, og annonsen understreker at den er av god kvalitet. Den er dog ikke til salgs i en sportsbutikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MH Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Et problem som desverre ikke bare gjelder oss friluftsfantaster, men også en god del andre kundegrupper. Unødvendig forsøplende og miljøskadende i de fleste tilfeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rotehodet Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 trodde jeg skulle få servert noen skikkelig idiotprodukter i fanget jeg nå. men det var det altså ikke. grillpinnen er ikke så dum, vel kankjse når du har rundet tredve, og vet å spikke utstyret i skauen selv. men hva om du har med deg guttungen på 4 år rundt sognsvann en søndags ettermiddag, og planen er å grille med en engangsgrill e.l. da fungerer den grillpinnen glitrende etter min mening. så har vi kniven,kompasset og lyset. også et fantastisk redskap i mine øyne. riktignok ikke for den tredve år gamle mannen som tilbringer haugevis av døgn i fjellet, men for en 8 år gammel gutt som synes kompass og lys er gøyale ting å leke med. så hvorfor ikke. han får spikket lit også. tenker litt tilbake på sine barndomsdager, hvor fascinerende det var med verdens sløveste rambokniv og verdens dårligste ommelykt. for ikke å glemme drøssevis av andre rariteter som egentlig aldri fungerte. men gøy var det likevel 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn Erik Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 At det lages mye dustete duppeditter skal jeg være enig i. Men grillpinnen fra xxl har jeg faktisk mange av selv. På klassetur med 30 gærne elever med kniv fungerer disse utmerket, såfremt man ikke ønsker snauhogst. En ting jeg vil trekke fram er en eggholder.slik at man kan ta med rå egg uten at de knuser på tur. Veeeeeldig praktisk for de som ønsker det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inaktiv Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 det fins utstyr til enhver bruker. Kniv/kompass/lyset er laget for barn, og at barn kommer seg ut og leker i skogen ser jeg som svært meningsfullt. Litt vanskelig å si "gå ut og lek" uten å legge opp til at de skal ha noe å gjøre. Teleskopisk grillpinne er genial på stranda. Eggplastikk er sikkert praktisk hvis man skal ha egg i en sekk og komme seg til hytta. Bananhylse begynner å nærme seg gråsonen etter min oppfatning, men det er sikkert fint for å beskytte både skolebøker og banan. Og bestikk i tre og sånt. Kjekt å ha.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joker Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Denne selger de på Oslo Sportslager og er etter min mening et must for oss friluftsfolk http://www.oslosportslager.no/produkt/silva-solar-ii-12v-solcellelader-7047.aspx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Enig med trådstarter. Samtidig er det morsomt å finne noe som funker som ikke er laget som friluftsutstyr. Har en børste fra Jernia til 29,- som fikser skisålene like bra som den fra Swix til 199,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utpåtur Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Eggholderen er genial! Bruker den ikke på tur, men når vi skal på hytta. Vi må gå et stykke for å komme på hytta, og da er det greit å bare kunne stappe eggene i pulken eller sekken. Aldri opplevd et knust egg med den. I vanlig eggekartong kan det fort bli en trist affære.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 To dustete ting: Prest: Til å dunke fisk i hodet. http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=66946 Aluminiumsflaske til å drikke vann av: http://www.mysigg.com/index.asp?PageAction=VIEWCATS&Category=3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen K Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg har en eggholder og har aldri opplevd å pakke den opp og finne hele egg. Ga den opp ganske fort og har hatt egg på flaske siden. Ellers var jo cheeseburger på boks en instant classic, men fant den ikke nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arket A4 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Aluminiumsflaske til å drikke vann av: http://www.mysigg.com/index.asp?PageAction=VIEWCATS&Category=3 "AND REMEMBER - NEVER ALLOW THE LIQUID INSIDE YOUR BOTTLE TO FREEZE, EVER! This will crack your bottle and render it useless. MYSIGG.com will NOT replace bottles damaged due to freezing, and SIGG bottles do not crack unless liquid inside them froze." Hahaha, jævla praktisk med turvannflaske som ikke tåler is... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Teleskopisk grillpinne er genial på stranda. Ja, er ikke alle steder det er buskevekster heller. Var på grilltur i høst med noen som dro fram slike teleskopiske grillpinner, og jeg syntes det var genialt. Ikke brenner grillpinnen av heller. For øvrig enig i at det lages altfor mye ”kjekt å ha” dingser. Ser bare i roteskuffen hjemme på kjøkkenet hvor alle sleiver, øser, boksåpnere, grillutstyr etc ligger. Er vel bare 30% av det som ligger der vi egentlig bruker… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnmarks_odel Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Prest: Til å dunke fisk i hodet. http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=66946 Sikkert ikke beregnet på 3 hektos ørret, men de fleste som har elvebåt har laget seg en prest. Ser for meg monsen når han ligger og hamrer med knyttneven på en 12 kg laks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Sikkert ikke beregnet på 3 hektos ørret, men de fleste som har elvebåt har laget seg en prest. Ser for meg monsen når han ligger og hamrer med knyttneven på en 12 kg laks. Akkurat. Dette kan man enkelt kan lage eller finne seg. Ellers finnes det mange andre metoder å avlive fisk på enn å banke den i skallen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnmarks_odel Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Man banke den i skallen for og bedøve den, så bløgge man den, og det e avlivninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Har hørt om tørrvann som bare kan blandes ut med vann og visp så har en vann Svenskevits eller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorbjørn Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Sammenleggbar turwok, ligger i boden og der skal den få ligge. Forstår fortsatt ikke hva jeg tenkte på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oyvindh Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg fikk teleskopisk grillpinne i gave etter jeg kappet av meg tuppen av tommelen i forsøk på å lage en på gamlemåten. Amatør kan man være selv om man ikke er 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jankj Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Sammenleggbar turwok, ligger i boden og der skal den få ligge. Forstår fortsatt ikke hva jeg tenkte på! Du tenkte vel på alt det snackset som du kan lage i en wok? På en gramjeger-tur blir den totalt overflødig. Men til ganske mye mat er det mer realt å røresteke i en litt stor wok enn i en vimsete liten turbruk- aluminiumspanne. Har lagt mye snadder i woken. Rørestek litt kjøtt, sleng på litt grønnsaker, muligens litt nudler om man vil være ekstra asiatisk, sleng på litt god saus, rør rundt i 2 min og server. Se i en asiatisk wokekokebok, eller drit i det og bare kapp opp noe kjøtt og andre godsaker. Det den IKKE duger til er - turer hvor man finteller gram - pannekaker (sikkert mulig, men tror ikke det er hensiktsmessig med mindre man er SVÆRT flink og veldig pannekakesulten) Biffsteking har jeg aldri prøvd, men vil tro det går om man ikke har for store stykker (pga den runde formen) og steker en biff om gangen. Wok eller ikke blir da a) vektspørsmål og avhengig av hva slags mat man ønsker seg/pleier lage på tur. Hjemme lager jeg wok-mat i en støpejernsgryte. På tur foretrekker jeg en wok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gremlin Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 IKKE akkurat det neste multitool verktøyet jeg vil kjøpe.................... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 gremlin skrev: IKKE akkurat det neste multitool verktøyet jeg vil kjøpe.................... , Skal si meg enig i det. En gramjeger har vel ikke behov for en hammer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gremlin Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Imponer dine venner - bli KONGEN i teltleiren!!!! ifølge selger brukes "Rescue Camping 25 - mobil comfort" av personer som er ute i naturen..... Legg også merke til den søte lille spaden som følger med!! Løp.....(og kjøp????) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen K Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Heihei, det der er jo bare en flashy versjon av BC-en (Bæsj'nCarry) vi hadde i militæret! Foretrekker å drite under en stein nårsomhelst. Kanskje greit for familien på tur? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terje WJ Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Imponer dine venner - bli KONGEN i teltleiren!!!! ifølge selger brukes "Rescue Camping 25 - mobil comfort" av personer som er ute i naturen..... Legg også merke til den søte lille spaden som følger med!! Løp.....(og kjøp????) Det er det verste jeg har sett!! Jeg vet at ekspedisjonsmannen Mike Horn bruker en kjele som han også skiter i når det er veldig dårlig vær og ikke kan gå ut av teltet. Kanskje en løsning som burde kommersialiseres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutfant Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Imponer dine venner - bli KONGEN i teltleiren!!!! ifølge selger brukes "Rescue Camping 25 - mobil comfort" av personer som er ute i naturen..... Legg også merke til den søte lille spaden som følger med!! Løp.....(og kjøp????) Selve navnet på "dassen" var jo imponerende da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.