Thomas H Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Hei. Er det noen som kan annbefale et firmaer i Chamonix som driver med guiding på Mount Blanc? Thomas Siter
Haakon Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Sjekk: Association Internationale des Guides du Mont-Blanc 98 rue des Moulins BP 86 74402 Chamonix Mt-Blanc Tel: 00 33 (0)4 50 53 27 05 [email protected] www.guides-du-montblanc.com Men det er DYRT, spør du meg..... Siter
PanserNansen Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Mount Blanc skal gå fint uten guide, hvis man finner ut mye om fjellet først. hvilke ruter som er best for deg. d viktigste er vel å sette av god til til aklimatisering. Siter
PanserNansen Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 og guider er sinnsyk dyre og! skulle gå kilmanjaro sist sommer, men d billigeste jeg fant da var på ca 17000 kr ikke mye billiger på mount blanc sikkert... Siter
alexandr Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 jeg kjenner og har vært på tur med et par guider med base i Chamonix, og kan personlig gå god for disse: Raphael på http://www.suivezleguide.fr/ er en super guide, med gode engelskkunnskaper! Argentinske Octavio fra http://creativeguides.com/ er også en knallbra guide. har vært på toppen av MB med han. tror han har vært der oppe et sted mellom 50 og 60 ganger. guiding i Chamo er dyrt, men det er like dyrt overalt, ettersom guiding har faste priser. i alle fall for de sertifiserte. få guider som firer noe særlig i pris, i så fall må man bestille et litt større opplegg over flere dager - da kan man eventuellt få en rabatt.. tror 300 euro er fast dagspris for grupper opp til 2 pers. toppturer a la MB, Matterhorn kan koste mer. i tillegg betaler man overnatting i hytta for guiden(de har dog personlig rabatt). hvis dette skulle være interessant, send meg en PM så kan jeg hooke deg opp direkte. alex. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.