Gå til innhold
  • Bli medlem

recon pack 125 liter


Gjest 79gr

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få komme med et innspill her.

Jeg var i porsanger jegerbataljon kontigent 03-04 og da var vi oppsatt med Reconpacken.

Dette var da av den nyeste typen forsvaret brukte og her kommer begrepet "drittsekk" til sin rett.

sekkens ramme tålte ikke vekten, klips røk på annenhver sekk annenhver dag etc.

Jeg husker ikke hvilken produsent det var på denne,men jeg lurer på om det var bergans. STYR UNNA DENNE! Denne har camufarger.

Et par stk. i troppen var på UB-Uttak i HV før vårt inntak, og fikk der utlevert Norrøna sin reconpack (ensfarghet og noe eldre) Denne sekken var Mye mer solid. KLips på reimer etc var i metall istedet for plast, hoftebeltet var tykkere og mer stabilt + at selve ramma var av mye bedre kvalitet enn den dritten vi fikk.

jeg byttet personlig sekk to ganger pga bøyd ramme, så dette er av erfaring.

det var kjipt å være på øvelser som varte over ei uke når sekken til en i laget gikk ad undas slik at vi andre måtte fordele vekten.

Så jeg ville sjekket dette nøye før jeg kjøpte brukt fra forsvaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin sekk. Jeg husker jeg bruket den som grensejeger 04/05. Jeg hørte ikke om en sekk hvor noe viktig tok kvelden. Dog var et problem at magebeltet ble strammet så hardt at storspenna knakk. Hadde alltid en backup i sekken.

Det skal nevnes at under en slik stramming stod det en på hver side og dro.

Nå har jeg alpinist 130L. Jeg synes foreløpig den er veldig fin, men har ennå ikke prøvd den altfor mye. Den er i hvertfall god å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Jeg må bare få komme med et innspill her.

Jeg var i porsanger jegerbataljon kontigent 03-04 og da var vi oppsatt med Reconpacken.

Dette var da av den nyeste typen forsvaret brukte og her kommer begrepet "drittsekk" til sin rett.

sekkens ramme tålte ikke vekten, klips røk på annenhver sekk annenhver dag etc.

Jeg husker ikke hvilken produsent det var på denne,men jeg lurer på om det var bergans. STYR UNNA DENNE! Denne har camufarger.

Et par stk. i troppen var på UB-Uttak i HV før vårt inntak, og fikk der utlevert Norrøna sin reconpack (ensfarghet og noe eldre) Denne sekken var Mye mer solid. KLips på reimer etc var i metall istedet for plast, hoftebeltet var tykkere og mer stabilt + at selve ramma var av mye bedre kvalitet enn den dritten vi fikk.

jeg byttet personlig sekk to ganger pga bøyd ramme, så dette er av erfaring.

det var kjipt å være på øvelser som varte over ei uke når sekken til en i laget gikk ad undas slik at vi andre måtte fordele vekten.

Så jeg ville sjekket dette nøye før jeg kjøpte brukt fra forsvaret :)

Dette er nok snakk om Cato Ringstad sin billigversjon av den orginale Recon Packen. Forsvaret har kun sett på pris å valgt denne versjonen. Og det er helt riktig som du sier, det er en DRITTSEKK!!

Men den gamle (ensfargede) er av mye bedre kvalitet.. Heldigvis!

Den nye sivile utgaven er også en suveren sekk!

Har prøvd alle tre på både militære og sivile turer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.