Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøen rundt Kongsberg


Anbefalte innlegg

Jeg har et hyttetak som skal måkes.

Hytta ligger på fjellet mellom Kongsberg og Notodden.

Det går ikke løype til hytta.

Ca 1 mil inn til hytta.

Noen som har gått på ski utenfor løyper i områdene rundt Kongsberg og kan si noe om forholdene?

Synker man (for) dypt?

Hvordan fungerer det å vasse på ski?

Setter STOR pris på svar.

Jeg befinner meg i Oslo så jeg får ikke sjekket selv før jeg evt. tar turen....

Hilsen

Kapt11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Her nede i bykjernen er det ca 70 cm snø. På heistoppen i skisenteret er det ca 110 cm og det er nok innpå halvannen meter på Knutehytta (700moh).

Jeg har brøyta i forskjellig høydelag i de siste to helgene. Det varierer litt hvor mye du synker i. Mellom Raje og Eiangen var det fast og fint i høyden forrige helg, du gikk til midt på støvelen. Sist helg gikk du til litt opp på leggen på Knuten.

Dersom du ønsker ytterligere opplysninger så kan du sende en personlig melding.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok tenke meg at det er mye snø i Kongsberg. Var forøvrig uti Skedsmo søndag for å prøve å bestige den høyeste toppen der. Det resulterte i vassing i snø opp til lårene enkelte steder, heldigvis var ikke snøen veldig tung, men lett pudder. Uansett, mye snø, slitsomt. I skogen var det enda verre enn på den ubrøyta veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.