Gå til innhold
  • Bli medlem

Ulvang sokker - en liten advarsel før dere kjøper

Sven

Anbefalte innlegg

Vedrørende de sokkene som markedsføres under "Ulvang" om dagen til kr 99, så står det på kartongen "allsidig ullsokk med frottesåle"

Dette er ikke sant. Les på baksiden, der står det: "64% Ulvang-ull (hva nå det måtte være), 33% nylon. 2% lycra og 1% akryl"

Ikke ullsokk altså, men et blandingsprodukt. Noe jeg oppdaget da jeg begynte å fryse på beina i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før dere slakter Ulvang:

Som det står på pakken er det sokker med frottesåle. Ullfrotte består ikke av ren ull, men er et blandingsprodukt. Kunststoffene tilsettes bla. for å få et mer slitesterkt plagg. I dag er det helt vanlig å blande ull og kunstfiber. Særlig i sokker er det standard praksis. Ulvang, Lundhags, Dovrefjell, Smartwool og andre har sokker som produseres i blandet kvalitet og det er ikke noe stort problem. For min del passer jeg på at det er mer en 70% ull i mine sokker, i hvert fall for vinterbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper nå kun sokker på ICA. De er vel ikke 100% ull, men er langt bedre enn alt annet jeg har prøvd. Konlkusjonen min etter å prøvd litt av hvert er man skal velge de minst "tekniske" sokkene. Jeg bruker fremdeles de samme ull-knestrømpene som jeg brukte da jeg var 14 til alpint- nyere ting holder seg ganske enkelt ikke like bra, og gnager mer. Når sant skal sies synes jeg at ull-kvalitet generelt har gått skikkelig nedover - kanskje fordi man har blitt så redd for kløe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.