Jan Kristian Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 hva kan jeg gjøre for å hindre å puste inn kald luft gjennom natta, og få vond/sår hals? Siter
Koie Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Det beste tipset er å dekke til munn og nese med f.eks en ullgenser slik at du puster "gjennom" noe. Da unngår du dette problemet. Siter
Jan Kristian Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Skrevet 9. februar 2009 da skal jeg prøve dette neste gang. har en balaclava jeg kan bruke. burde jeg ha noe i tillegg til den, sånn at den ikke blir isete? Siter
Dag G - Evje Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Har en turkompiz som har samme problemet, men løser dette med Jonas Varmemaska. Problemet med sår hals/kulde er vel svært individuelt. Siter
Gal Krokfot Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Avhengigt av kor stort problem dette er for deg kan du også vurdere å oppsøke lege. Siter
Friluftsliv Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Kan det være at du sliter med kuldeastma og muligens burde ta astmaspray? Du kan jo se om du får lånt en astmaspray hos noen beskjente bare for å få testet det ut? Tror ikke noen tar skade av å prøve dette bare en gang. Dersom det hjelper er det bare å få resept hos legen din... Men dersom du får tettet med noe forran nesen slik som en foreslo over så er jeg ganske sikker på at det burde hjelpe da du ikke lengre puster inn kald luft. Det kan være at du får litt klaustrofobi-følelse første gang, jeg fikk hvertfall det, men en venner seg fort til det. Selv sliter jeg med at nesen min er pottetett når det kryper under 20 kuldegrader. Jeg har derfor alltid med meg en nesespray som jeg har liggende i soveposen dersom behovet skulle melde seg. Det er ikke sååå mange netter det blir snakk om iløpet av et år så jeg gidder ikke gå til legen bare for dette Lykke til. Siter
Jan Kristian Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Skrevet 10. februar 2009 tror ikke det er astma. overnattet ute i kun en dag, og fikk vondt i halsen noen dager etter. Siter
Armadaaa! Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Pust bare med nesa... (litt kald nese til slutt da) Siter
springsteen Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Sitat Pust bare med nesa... (litt kald nese til slutt da) Går det? I søvne gjør i hvert fall jeg alt ubevisst. Siter
Armadaaa! Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Ja vet vel ikke jeg... jeg puster kun med nesa når jeg sover, om det kan trenes opp må vel teip etc. benyttes;D Siter
daggiss Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Hmm, Bruker når jeg går på ski og det er veldig kaldt (25-30 minus), en "Buff". Den funker helrått" Filtrerer den kalde lufta gjennom "Buffen" når jeg puster. Dette fungerer sikkert når en sover også. Husk å snøre posen godt igjen, og bruke ei god og varm lue når du sover. Her har du noen Buffer: http://www.atello.no/pb_buff.shtml http://www.buff.es/ Fakta om Buff: http://no.wikipedia.org/wiki/Buff Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.