Øystein_S Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Noen som kan anbefale noen gamasjer til en overkommelig pris. Har Bergans istind bukse. Til nå har jeg brukt østerdalssokker over den integrerte "gamasjen", men det samler seg snø mellom ytterbuksa og gamasjen når jeg går i mye løssnø, så jeg ønsker meg en gamasje som går utenpå buksa. Er det i det heletatt noen vits å ha gamasjer i membranmateriale? Vurderer Bergans Gaiter uten dermizax. Erfaringer? Siter
Tony_ Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Fordelen med Dermizax gamasjen til Bergans er at den har glidelås hele veien så den er veldig enkel å ta av og på, i tillegg til at den er vanntett. Jeg ville ihvertfall kjøpt en gamasj med enten Dermizax eller gore-tex materiale hvis du liker å gå litt utenom spora. Siter
TormodiFuruskogen Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Bruker Norrøna sine Gore-Tex gamasjer. Funker fint men synes de er litt trange om jeg har på mye klær under. Siter
Lira Skrevet 9. februar 2009 Skrevet 9. februar 2009 Har Bergans gamasjer med dermizax. Synes de er veldig gode og bruker de vinter, vår og høst. Har vasset med de også og det fungerte bra:) Den har glidelås hele veien, samtidig som den har klaff med god borrelås på også slik at den blir mest mulig vantett. Veldig forøyd, godt brukte gamasjer:) Siter
geilomg Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 du har ju heldekkende gamsjer og. feks berghaus yeti og karakoram. disse dekker hela skoen men har åpning under sålen. skal du brke de med skibindning så må du"modifiere" de litt med kniv og teip. de har og et ripstop materiale slik att man trygt kan bruke stegjern med de. robert Siter
Martin Bekkelund Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Sitat Noen som kan anbefale noen gamasjer til en overkommelig pris. Har Bergans istind bukse. Til nå har jeg brukt østerdalssokker over den integrerte "gamasjen", men det samler seg snø mellom ytterbuksa og gamasjen når jeg går i mye løssnø, så jeg ønsker meg en gamasje som går utenpå buksa. Er det i det heletatt noen vits å ha gamasjer i membranmateriale? Vurderer Bergans Gaiter uten dermizax. Erfaringer? Jeg synes helt klart det er et poeng med gamasjer i membranmateriale. I våt påskesnø er det deilig med gamasjer som ikke trekker vann, og da hjelper det godt med et ekstra skall. Selv har jeg Mammut sine, mens samboeren har et par fra Mountain Equipment. Sjekk også om det er mulig å bytte stroppen du spenner under foten, og hva denne er laget av. Jeg har vært borti mange produsenter som lager alt for dårlige stropper som ryker, men som det ikke er like trivielt å bytte. Den bør være laget i kevlar eller tilsvarende, og det må være mulig å bytte den. Mvh Martin Siter
Øystein_S Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Skrevet 11. februar 2009 Gamasjer i dermizax fra Bergans er nå innkjøpt. Gleder meg til å prøve dem! Siter
lommelun Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 For sent for å tipse trådstarter, men til andre lesere så har disse fungert utmerket for meg: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=6809 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.