Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager så mye hvis dette er feil sted å spørre, men på vei hjem fra jobb i dag så så jeg denne fuglen, og lurer på om noen her utifra bildet kan si meg hvilken fugl dette er ?

Har limt sammen 3 bilder i ett

post-1162-133474605868_thumb.jpg

Annonse
Skrevet

Den er for stor til å kunne være en Hønsehauk, ut i fra tegningene under vingene, og størrelsen vil jeg anta at det er en Kongeørn.

Hilsen Håvard

Skrevet

Er nok en havørn ja...

Ungfuglen har svart og brun stjert med noe lyst i, og svart nebb.

De voksne fuglene har hvit stjert og gult nebb.

Voksne fugler regnes fra 5 år og opp...

Skrevet

Hei.

Fuglen ble observert på Seimsgrend som er en ca 8 - 10 km fra Vossevangen når du kjører fra Bergen til Voss.

Stoppet for å ta noen bilder da fuglen lettet nede på isen en ca 500 meter fra meg og fløy av gårde.

her er noen flere bilder

post-1162-133474605982_thumb.jpg

post-1162-133474605995_thumb.jpg

post-1162-133474606007_thumb.jpg

post-1162-133474606014_thumb.jpg

Skrevet

Takker for hjelpen.

Har også fått svar fra melding jeg sendte til Norsk ornitologisk forening om at de sier det er en ung havørn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.