Stian.Jacobsen Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Hei! Jeg har bestemt meg for å bytte ut det gamle biltemateltet, som veier et tonn, med et bra tresesångs telt. Jeg har kikket litt, men drukner i mengdene og det er vanskelig å bestemme seg. Er på utkikk etter et 2-mans telt som er lett og som tåler det meste. Helst tunneltelt, eller hva det heter. Også greit med stort fortelt. Er det noen som har noen forslag? Siter
rotehodet Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 prisklasse og bruksområde hadde være fint å nevne. Siter
Stian.Jacobsen Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Skrevet 31. januar 2009 Jeg kunne tenke meg en pris rundt 3000 +- Bruksområde: på fjellet, vår, sommer, høst Siter
Aalstad Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Kjøp norsk i disse "nedgangstider" Helsport: Fjellheimen 2/3 camp Rondane 2/3 Ringstind 2 (veldig lett) Andreas Siter
roysigurd Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Ringstind 2 har ikke verdens største fortelt, men ok plass.. bruker det når jeg går aleina på fjellet... og under jakta. Jeg til å være aleina i ett ringstind 2, og jeg som er bare 170.. så kan jeg ligge på skrå i teltet Det veier vel 1,6 kilo... eller rundt der. Prisen er, eller var 3999... selv om jeg kjøpte mitt endel billigere enn det. Bergans har jo modell 6002 med større fortelt... til rundt 2000 kroner. Dette veier 2,7 kilo... Siter
Nisso Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Må bare elske illustrasjonene til Bergans ang. størrelsene på telt Helt til man setter opp teltet for første gang, og finner ut at med en sekk og deg inni blir det vanskelig å puste.. hehe Litt on-topic nå. I den prisklassen ville jeg satset på Helsport, får mye telt for pengene. Selv om de kanskje ikke er lettest i klassen, er det god kvalitet på materialene og god service. Så løp og kjøp! Siter
0lav Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=64995 Anbefaler Skjervøy 2+ fra Helsport. Er kun XXL som fører dette teltet, derfor får man en veldig god pris, dvs mye telt for pengene! Har teltet selv og er veldig fornøyd. Lett å sette opp og god plass. Siter
sinje Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 har et ringstind 2 og bare digger det. er bare 170 så jeg får plass til sekken ovenfor hode. men for to personer er det nok litt lite fortellt viss begge skall ha sekkene sine der. da jeg skulle kjøpe telt så jeg på bergans men synes det var veide for mye. viss du ikke går for ringstind 2 vill jeg anbefale at du kjøper et telt i "pro klassen" fra hellsport Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.