josteinskjelnes Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Hei! Skal gå på ski inn til Kvennsjøen og området ved Litlos. Har tilgang til bil. Hva blir beste startpunkt for turen inn ? Vil bruke kortest mulig tid inn til området. Jostein Siter
500fjell Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Hei Jostein! I utgangspunktet burde raskeste alternativ være å starte fra Middalsbu, men jeg tviler på om det er brøytet helt inn dit siden vi snakker februar. Jeg ser to muligheter: *Basere seg på LANG tur fra Valldalsdammen inn til Litlos via Middalsbu (30 km om du følger vinterruta). *Dele turen i to 21+16 km fra Haukeliseter-Hellevassbu, og neste dag Hellevassbu-Litlos. (37 km ad vinterruta). Tror ikke det er kvistet på den tiden. Sjekk også om hyttene kan brukes med DNT-nøkkel, eller skal du kanskje bruke telt? Siter
josteinskjelnes Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Skrevet 31. januar 2009 Jeg skal bruke telt ja. Skal sjekke ut ruten du beskriver fra Haukeliseter. Takker for svar. Jostein. Siter
josteinskjelnes Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Skrevet 8. februar 2009 Hvor parkerer jeg bilen min når jeg tar ut til Middalsbu ? Så kjapt på kartet og fant ikke noe sted merket parkering sånn umiddelbart i alle fall. Går over Valldalsdammen. Jostein Siter
LarsD Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 Du parkerer ved Bråstøl, litt nord for Røldal, evt. oppe på demningen i den sørlige enden av Valldalsvatnet hvis veien opp dit er brøytet. Forøvrig vil jeg presisere at det ikke er nødvendig å gå via Middalsbu hvis du har telt og skal sove ute, studer kartet og finn en passelig rute som går rett opp i Vivassdalen fra der du kommer i land innerst i Valldalen. Mest trolig vil du finne scooterspor som går i denne retningen. Siter
josteinskjelnes Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Skrevet 8. februar 2009 Takker for raskt svar . Gjør som du sier og finner raskeste rute. Jostein Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.