Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordre Svartdalspiggen,jotunheimen


ole & maya

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er merket rute fra dalbrekket ved Svartdalsmunnen og opp til toppen. Kommer man fra Gjendebu følger man bare litt ekstra med (tror ikke det er skiltet), opp på Oksle nord for Piggen og så sørover ryggen. Retur samme vei, ev. med en noe tidligere snarvei ned i Svartdalen og tilbake til stien.

Avhengig av form og føre, vil jeg anta at det gir ekstra tidsforbruk på 2-3 timers, muligens en tanke mer, i forhold til den vanlige turen gjennom Svartdalen (mener den er satt opp til 5 timer).

Ta gjerne med deg Store Svartdalspiggen i samme slengen. Den ligger ca. 15 minutter sør for Nørdre, og er tross alt snaut 40m høyere og gir bedre utsikt mot sør. Store og Nørdre er ganske komplementære når det gjelder utsikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også å gå fra Torfinnsbu til Gjendebu, og ta med deg Store og Nørdre på veien til Gjendebu. Sparer deg mange høydemetre, og du får hele Svartdalen med deg på kjøpet! Hvis du går fra Gjendebu må du kave deg opp den bratte bakken fra Gjendebu og opp, og den slipper du hvis du går fra Torfinnsbu!

Det var i hvert fall slik jeg gjorde det forrige sommer, selv om det var ganske skodde på toppen så vi fikk ikke sett så mye. Vil absolutt gjøre den turen igjen, for det er en flott tur med fin utsikt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.