Gå til innhold
  • Bli medlem

Må man ha guide på kilimanjaro (utskilt)


Anbefalte innlegg

min erfaring er at selv om du går med guide er det en fordel om noen i gruppa har høydeerfaring og at man krever aklimatiseringsturer underveis.

Er det ikke sånn at man må ha guide på Kilimanjaro?

(Jeg skilte dette ut i fra Aconcagua - Dødsfjellet https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=14901

siden det ble noe Off-Topic) Kjell Iver - Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke sånn at man må ha guide på Kilimanjaro?

Du må ha guide + kokk og bærere i forhold til ekspedisjonens størrelse på Kilimanjaro. Normalt er ruta avtalt før turen og ligger fast. Dette er annerledes enn på de fleste andre fjell.

Rutevalg er viktig på Kilimanjaro. noen ruter og akklimatiseringsplaner er veldig mye bedre enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha guide + kokk og bærere i forhold til ekspedisjonens størrelse på Kilimanjaro. Normalt er ruta avtalt før turen og ligger fast. Dette er annerledes enn på de fleste andre fjell.
Vi er nå noe off-topic i forhold til tråden, men det er ikke sliik at man absolutt må ha guide - kokk og bærere på Kilimanjaro. Da jeg var der i fjor var det noen polakker som var på toppen som ikke hadde noe guide med, og jeg undersøkte da saken med vår guide og han kunne opplyse at man ikke MÅ ha det.

Det er fullt mulig å bære og gjøre alt selv, men noe annet er vel hva som er vanlig. Det koster lite å leie arbeidskraft der nede og man bør støtte det lokale næringslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som kjiver skriver må man ha guide og andre med seg på kili. vi var en gruppe på 6 og hadde en stad på 19!

en 7 dagerstur greier du og bære alt selv i ryggsekken.

spørsmålet er hvor finner man vann. det vet guidene og de andre ellers var det en teknisk lett tur men højda kom brått på da jeg opplevde att akklimatiseringen mer eller mindre uteble.

kan lese om min tur på www.geilomg.com og gå in på turer så finner dere dagboka og lengst nede finner dere en link til bilder. sida er ikke helt oppdatert men det kommer.... (TTT)

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.