Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellheimen X-trem 3 vs Svalbard3(eventuelt high )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på du.

Valgets kvaler står for tur. Sikler grenseløst på nytt telt i helårsvarianten.

Hvilke av disse to teltene mener dere er det beste kjøpet ?

Har fått det for meg å støtte Norsk industri, så de utenlandske merkene utgår i disse lavkonjuktur tider.

Annonse
Skrevet

Fjellheimen xtrem er best om du skal ha helårstelt. Lettere og mer enn stabilt nok. Svalbard er kanskje bedre som reint vinter/høyfjells/poltelt der du uansett går med pulk, men er "litt" overkill for ei langhelg på vidda i juli.

Skrevet
hvilket x-trem telt mener du med x-trem 3? Fjellheimen?

sorry treigt svar, har vært i maridalsmarka å sosa - og gått meg bort :-/

det er fjellheimen det er snakk om ja

Skrevet

får kanskje ta turen til xxl uka som kommer da, de selger fjellheimen til snaue 5000.

det må vel sies å være god pris?

burde man ha med noe ekstra tilbehør ?

Skrevet

Snøplugger, hvis du ikke vil bruke annet ymse du har hjemme i boden.

Husk på at Fjellheimen og Svalbard veier nesten like mye og at de tar like stor plass i sekken, så ikke la dèt styre avgjørelsen din.. Fjellheimen X-Trem er overkill om sommeren den også, tenk å drasse rundt på 4,1kg i sommerhalvåret (+ Helsports vanlige 10% ekstra vekt, vei teltet i butikken om du kan.) når du kan slappe av i f.eks ett Rondane 3 eller Ringstind til halve vekta og mindre.

Jeg har Svalbard 3 og min kamerat har Fjellheimen xtrem 3 men vi har ikke fått testet de ut i verste tenkelige vær enda.. Begge teltene er gode sålangt og står godt i vind og mth. vinterbruk er det ikke så stor forskjell på de synes jèg, bortsett fra at Svalbard er noe lavere i forteltet men høyere i innerteltet da Fheimen skrår ned direkte fra inngangen hvor Svalbard har en kuppel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.