Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min familie, som altså driver og finner ut at tur=alt man trenger, skal på 1-2 ukers tur litt høyt oppe i sommer. Vi har lavvo og kanskje kano. Vi ønsker å dra til et sted

* som vi kan nesten kjøre til

* hvor vi er nesten alene

* hvor det er et vann med fisk i, og som vi kan bade i, og der en kano trives sammen med en kanouerfaren familie

* der det er en bekk med drikkevann

* der vi er over tregrensa, med et passe kupert terreng hvor fireåringen også klarer å gå litt

Det må da finnes masse slike steder i vakre Norge, bare det at vi ikke er så godt kjent enda...

Jeg setter stor pris på om noen deler erfaringer. Til gjengjeld skal jeg skrive turrapport :roll:

Annonse
Skrevet
Min familie, som altså driver og finner ut at tur=alt man trenger, skal på 1-2 ukers tur litt høyt oppe i sommer. Vi har lavvo og kanskje kano. Vi ønsker å dra til et sted

* som vi kan nesten kjøre til

* hvor vi er nesten alene

* hvor det er et vann med fisk i, og som vi kan bade i, og der en kano trives sammen med en kanouerfaren familie

* der det er en bekk med drikkevann

* der vi er over tregrensa, med et passe kupert terreng hvor fireåringen også klarer å gå litt

Det må da finnes masse slike steder i vakre Norge, bare det at vi ikke er så godt kjent enda...

Jeg setter stor pris på om noen deler erfaringer. Til gjengjeld skal jeg skrive turrapport :roll:

Slik umiddelbart ville jeg tro at Huldreheimen ville passe bra, egentlig ikke så mye mer å si, mulighetene er utallige i dette området:

http://www.turistforeningen.no/location.php?lo_id=NO_gausd&fo_id=6291

http://www.turistforeningen.no/trip.php?tp_id=4540

Skrevet

Enig med Dalegudbrand at Huldreheiemen er et godt alternativ. VIl også foreslå Hamnsand et kvarters gange/padletur fra Gjendesheim på veg mot Memurubu. Der er det flott leirplass og et utall av turmuligheter av forskjellige slag. Båttur Gjendesheim/Memurubu/Gjendebu og retur, Besseggen, Memurudalen, Knutshø, Øvre Sjodalsvatnet, Sikkilsdalshø, Maurvangen, Valdresflye bare for å nevne noe

Skrevet

Jeg vil også slå ett slag for hardangervidda. Kjør opp til Halne fjellstue, og sett bilen fra deg der.Da er dere allerede så høyt du kan komme på vidda.Nesten. Så tar du skyssbåten som går på Halnefjorden inn til Skaupa. Båten sparer deg for en dagsmars. Når du går av båten der , er du allerede langt inne på vidda, og langt fra vei. Så kan du rusle med ungene opp langs elva Skaupa, og du finner mange nydelige plasser for lavoen din der. Du trenger ikke å gå er enn 15-20 minutter fra båten, før du føler at du er i villmarka. Hvis du kan få med deg kanoen din inn dit også, har du hele Halnefjorden å boltre deg i for dagsturer. Og vil du gå med ungene er det også lett gått terreng i milevis rundt deg.Og fisk er det i Skaupa. Vannet også.

Jeg har kost meg med unger rundt i området der mange ganger. Og siden dette er østvidda, synes jeg at vært jevnt over er litt tørrere enn lenger vest.

Ett tips: Hvis dere tar turen, er det lurt å bestille plass på båten i forkant. Selv om den går 2 eller 3 ganger daglig i sesongen, kan det være trangt om plassen. Båten heter Halnekongen. Søker du på nettet, finner du den og telefonnumre.

Skrevet

Takk for svar, dere. Huldreheimen, ja, det ser jo flott ut! Passer bra for oss, vi har hytte på Sjusjøen, da kan vi også kombinere med tur dit.

Vi tenker altså ikke å gå fra hytte til hytte. Vi ønsker å være i ro på ett sted, og så utforske terrenget rundt.

Vet dere om det er et godt fiskevann rundt der, da? Som dere vil oppgi, selvsagt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.