Gå til innhold
  • Bli medlem

Rundbrenner til Lavvo


Timmey78

Anbefalte innlegg

Hei, Noen som bruker rundbrenner inne i lavvoen? Jeg lurer på hvor nært stangen kan den stå uten at aluminiumen tar skade av det.. Ha snekret sammen en sammenleggbar firkantet "rundbrenner" som jeg kun har igjen festet på. Tror nok 5 cm bør holde siden det er jo uansett begrenset hvor mye man kan fyre inni der. Så..

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg småhumret litt da jeg så navnet på denne tråden, og bedre blir det vel ikke av tvetydige kommentarer. Infantilt, kanskje. Men humor likevel :)

Tror nok 5 cm bør holde siden det er jo uansett begrenset hvor mye man kan fyre inni der. Så..

Det største problemet er vel strålevarme?

Er det ingen som vet dette? Må jeg ha 10cm?

Er nok større sjangs for at strikken inni stanga (om det er det) blir ødelagt.

Legger for ordens skyld ved et bilde av en ekte rundbrenner, dog utenfor lavvo

rune1X766_1172645495_1172645511.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rundbrenner fra Frisport henger ca 8 cm fra aluminiumsstangen.

Smeltepunktet til aluminium er på 660 grader, så det skal nok godt gjøres å ødelegge denne med varmen fra rundbrenneren.

I mitt gamle rødspritstormkjøkken er delene laget av sikkert relativt laber aluminiumslegering, og de tåler jo direktevarme fra Omnifuelen min. og det er betraktelig varmere en varmen fra rundbrenneren, så om det bare er 3 cm fra stangen tror jeg ikke dette er noe problem heller!

post-3784-133474602884_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.