Gå til innhold
  • Bli medlem

MRE - Ready to Eat & Frysetørket Mat


Ivan77

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som vet hvor man kan få kjøpt MRE`s eller lignenede i europa, finner kun utsalg i USA og de sender ikke disse til Norge.

Er også interessert i frysetørket mat rasjoner av andre merker enn Real Turmat, AdventureFood og DryTech, er det mulig å få tak i forsvarets frysetørket (er det det samme som DryTech) og hvor er det blitt av den gode gamle RSP`n...ikke Snurring.

Annen frysetørket mat og erfaringer blandt forskjellige merker er også interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte noen "no brand" frysetøredde porsjonsmiddager på REMA for et års tid siden.

Husker i hvilken rett jeg kjøpte, men det var OK for mine enkle ganer.

Prisen var også OK, ned mot halvparten av REAL.

Produktet er vistnok utgått fra sortimentet hos REMA, noen som vet noe mer om dette?

Husker også det var omtalt her en gang, flere ga ståkarakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen "no brand" frysetøredde porsjonsmiddager på REMA for et års tid siden.

Husker i hvilken rett jeg kjøpte, men det var OK for mine enkle ganer.

Prisen var også OK, ned mot halvparten av REAL.

Produktet er vistnok utgått fra sortimentet hos REMA, noen som vet noe mer om dette?

Husker også det var omtalt her en gang, flere ga ståkarakter.

Det kan ha vært en nudle-rett fra Maggi i en svart pose. Ellers har også Europris hatt en paste og en risrett i en pose som krevde 5 minutter koking. Jeg har testet dem. Maggi-posen ble suppete, men godt spiselig. Mengden var ikke stor i det hele tatt. Pastaretten var ikke så vellykket. Det var penne-pasta med tomatsaus som delvis var opp i pennen. Jeg helte inn kokende vann og ventet 10? minutter. Da var ikke all pasta blitt mykt. De pennene med saus inni var fortsatt råe. Risrettet fungerte bra ved å bare helle inn kokkende vann og vente.

Men det blir ikke så godt som ekte turmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen som vet hvor man kan få kjøpt MRE`s eller lignenede i europa, finner kun utsalg i USA og de sender ikke disse til Norge.

Er også interessert i frysetørket mat rasjoner av andre merker enn Real Turmat, AdventureFood og DryTech, er det mulig å få tak i forsvarets frysetørket (er det det samme som DryTech) og hvor er det blitt av den gode gamle RSP`n...ikke Snurring.

Annen frysetørket mat og erfaringer blandt forskjellige merker er også interessant.

Den greia som Rema solgte var Adventurefood sin turmat. De hadde bare satt på en annen merkelapp. Og den smaker ganske syntetisk spør du meg. Biff Satè er helt OK, men ikke mere.

Amerikanske MRE smaker veldig rart og kunstig alle sammen. Men de går ned.

Det finnes også endel Engelske Stridsrasjoner og få kjøpt: http://www.surplusandoutdoors.com/ishop/877/shopscr57.html

Disse er ganske gode, men styr unna Chicken Balti!!

Forsvarets Stridsrasjon er det Real Turmat som lager. den kan du få kjøpt her: www.miltrad.no

Et annet merke er Mountain House. De lager også god turmat. Eneste er at man bør tilsette litt ekstra krydder. Pasta Lasagne er meeeget bra. Har endel av denne maten til overs, så om du er interresert så send PM.

RSP lages ikke mere desverre. Jeg har forøvrig to kartonger av denne, så om du vil komme med bud er du velkommen til det.

Forøvrig selges noe som er veldig likt som Turproviant på endel butikker. Koster rundt kroner 30,-.

RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er det noen som vet av utsalg i norge eller skandinavia/ som selger "katastrofe/overlevelses" mat som har lang holdbarhetsdato og som sender til Norge, det beste er jo hvis det finnes noen innenfor grensa da.

Bakgrunn for spørsmålet er den usikre verdens økonomien, matprisene vill stige fremmover nå så det har vert kjekt med et lite lager for å være på den sikkre siden.

Finner bare utenlandske som ikke sender til Norge, som:

http://www.mredepot.com/servlet/StoreFront

http://www.yourfoodstorage.com/products

http://www.nitro-pak.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det du kaller "ready to eat" heter "åpne og spis" her til lands :D

mange sportsbutikker har denne typen mat, men jeg kjøpte noen pakker fra www.magasinet.no

har ikke smakt på dem enda, men de kommer godt ut i test (jeger,hund & våpen nr5-2007)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det du kaller "ready to eat" heter "åpne og spis" her til lands :D

mange sportsbutikker har denne typen mat, men jeg kjøpte noen pakker fra www.magasinet.no

har ikke smakt på dem enda, men de kommer godt ut i test (jeger,hund & våpen nr5-2007)

Turmat seksjonen på magasinet.no ser helt tom ut. Hva slags produkter er det de selger der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Hei, er det noen som vet hvor man kan få kjøpt MRE`s eller lignenede i europa, finner kun utsalg i USA og de sender ikke disse til Norge.

Er også interessert i frysetørket mat rasjoner av andre merker enn Real Turmat, AdventureFood og DryTech, er det mulig å få tak i forsvarets frysetørket (er det det samme som DryTech) og hvor er det blitt av den gode gamle RSP`n...ikke Snurring.

Annen frysetørket mat og erfaringer blandt forskjellige merker er også interessant.

Forsvaret bruker Drytech=real turmat

MRE finner du på ebay.co.uk Kjøp hele kartonger. Har handla noen sånne innimellom. Engelsk MRE smaker topp.

Åpne spis fordrar jeg ikke. Spesielt bacalaoen mangler en vesentlig ingrediens: fisk.

RSP finnes ennu, og sivilt heter den turistproviant.

Nødløsninga for RSP er Corned Beef

Fra gamle stridsrasjonene husker du sikkert kakeblokkene MR7 (sjokoladesmak) og MR8 (melsmak)

MR8 får du tak i hos compakt i bergen. Smaker greit nok, er masse mat/kg og pr krone.

Det finnes ellers et hav av oppskrifter på å tørke mat selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.