Kim1 Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Ser etter noen som selger følgende staver til en hyggelig pris: Gipron "797 Flicklock Rondane teleskopstaver"! Oslo sportslager selger disse til 799,- , noen som kjenner til et bedre tilbud?;D Kim Siter
TomWithoutVom Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Fant ingen bedre pris, men, på Uhrweder Sport sine sider står alle forhandlere for Gipron listet opp. Kjøpte forresten disse stavene på Oslo Sportslager rett etter nyttår. For noen staver! (799,- er en hyggelig pris.) Lykke til. Siter
Gjest Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Ser også etter nye staver, men fant ikke vekt pr par. Noen som vet? Siter
Lompa Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Et problem med den type staver et at "skjøten" sitter for langt ned. Det gir sterkere staver, men de blir for lange i sammenslått tilstand. Jeg driver skiseiling, og er avhengig av staver som kan ligge i sekken. De beste for meg er Swix sine, selv om disse er av skrutypen. Der ligger leddet midt på staven, og de kan derfor bli svært korte. Siter
TomWithoutVom Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Hvis du liker låsemekanismen til Gipron, finnes den i en 3-delt versjon som bare blir 63 cm lang når den er sammenslått. Det leveres også store lærtrinser til denne. Type:Gipron 792 Flicklock. Link: http://www.uhrweder.com/?expand=underkategori&item=4 Siter
OleG Skrevet 16. januar 2009 Skrevet 16. januar 2009 Et problem med den type staver et at "skjøten" sitter for langt ned. Det gir sterkere staver, men de blir for lange i sammenslått tilstand. Jeg driver skiseiling, og er avhengig av staver som kan ligge i sekken. De beste for meg er Swix sine, selv om disse er av skrutypen. Der ligger leddet midt på staven, og de kan derfor bli svært korte. Gipron har også treleddede staver med quicklock eller hva det heter. Da slipper man skrutypen og de er korte nok til seiling og kiting. Quicklock er ikke så utsatt for ising som skruvarianten jeg hadde før. Eneste jeg har hatt litt problemer med er hvis skruene ikke er riktig strammet blir staven kortere etter hvert. Og jo flere ledd desto større er sjansen for at det skjer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.