Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som har noen ide om litteratur ellev websider ang padling i Alaska?

Tanken er at man transporteres (med fly) et eller annet sted inn i Alaska og padler tilbake. Turen blir hverken til sommeren, eller neste sommer, men en gang må man begynne å planlegge/spare ;-)

Håper å kunne være på tur ca 1 måned, og muligens kombinere padlingen med noen toppturer på veien, elle når man først er i ALaska . Jeg kjenner ikke mye til Alaska, og vet ikke om det er noem steder dette lar seg kombinere, men det kan jo hende noen har noen tips

Så noe av det jeg lurer på er

Hvor i Alaska reiser man?

Hvilke firmaer er bra å kontakte reise/transport i Alaska?

Hva tar man med seg av utstyr, og hva leier man/kjøper man der?

Hva er best Kano eller Kajakk?

osv

osv

Hilsen

En fersking på planlegningsstadiet

Annonse
Skrevet

kan ikke så mye om akkuret dette tema men har varit i alsaka 2 ganger.

jeg fløy til anchorage og bila opp til Talkeetna. da er du i villmarken og her finnes det masse flygbolag som flyr ut i buchen, lander på snø og vann(spennende:))

du kan søke på bla K2 Aviation

du kan søka på alakan range

du kan søka på denali national park

det er hele området.

lykke til med dit eventyr

robert

Skrevet

http://www.kanoepeople.com/guided.html#1

Har inntrykk at det er flere muligheter for leie av utstyr og flere arrangører av turer i Canada. Kanoe People i Whitehorse, Yukon, har jeg leid kano av. Virker som et seriøst firma. De tilbyr både guidede turer og utleie av kano eller kajakk på egenhånd. Hvor langt og lenge man vil padle er det vel ingen begrensning på. Sjekk hjemmesiden eller send dem en e-post for å få mer info.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.