stoje070884 Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Hei, trenger litt hjelp. Har tenkt å kjøpe meg brukte fjellski, fant disse: Åsnes Sondre Telemark 200cm. Fjellski med stålkant. Binding: Rottefella Super Telemark (eldre modell, litt slitt) og Asolo Morgedal til Telemark 75mm. norm (Super Telemark). Med Vibram såle. Størrelse: 45 (noe slitt) Tot pris blir 650 kr Jeg er 24 år, 186 og veier ca 100 kg, blir skia for korte for meg? har tenkt å bruke dem både i løype og i fjellet. Men, selv om de er billige er det litt dumt å kaste bort penger på noe som ikke vil funke for meg. Takk til de som svarer Siter
agno Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Du vil få bedre bæring utenfor løypa hvis skia er 210, samtidig er de litt lettere å manøvrere. Den ideelle skia er neppe prudsert, den som dekker alle formål 100 %. Jeg ville være veldig nøye med å prøve støvelen før jeg kjøpte den. Den er like viktig som skia. Passer den ikke eller passer dårlig på foten har du et ubehagelig problem. Hvis du har mulighet til å prøve og besiktige utstyret før du kjøper, så er det absolutt å anbefale. Hva er en litt slitt binding ? Det er også ganske viktig å få klarhet i. Siter
Øystein_S Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Hvis du skal gå med sekk med litt vekt i burde de nok vært 10 cm lenger. Skal du bare gå med dagstursekk bør det vel gå greit. Siter
agno Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Bare for å presisere: Jeg mente at skia ville bli litt lettere å manøvrere hvis de er 200 og ikke 210. Ble litt klønete slik jeg skrev det. Siter
runegutt123 Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Hvis utstyret henger sammen, og det passer, gjør du ikke så mye dumt Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.