Nobody Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei! Har sett på mange lykter, hodelykter og vanlige lommelykter. Noen av dem har blått lys og andre har vanlig. Er det noen forskjell på det egentlig? - Nobody Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geilomg Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 blått lys eller egentli hvit lys kommer fra led lamper. ellers er det vanlige pærer. forskjellen er (synes jeg) att led lys gir mer kontrast enn vanlige pærer. det blir ett klarere lys samt att de bruker mindre strøm. robert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nobody Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Ja har tenkt på det med om de bruker mindre strøm, har hat 3 batterier i ei lykt av min med blått lys. Den har vart ekstremt lenge nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jankj Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 LED lamper fås med blått lys, såkalt "kaldt" hvitt lys og såkalt "varmt" hvitt lys. LED teknologien er i rivende utvikling, så det som var sant for et par år siden (led = blått lys) er ikke nødvendigvis sant lenger. Og hva man foretrekker av "lysfarge" er individuelt. LED lykter fåes i alle prisklasser og lysstyrker. Personlig anbefaler jeg lommelykter fra Fenix, men det finnes mye annet bra på markedet. Til turbruk (puslearbeid, matlaging i telt, rusle langs en sti m.m.): En hvilken som helst hodelykt duger i grunnen. Chlas-Ohlson har en rimelig fra Silva. Har du høy fart i terrenget trenger du MYE mer lys. Da blir det dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.