Gå til innhold
  • Bli medlem

Kosetur.. Lov det også!


Nobody

Anbefalte innlegg

Hei!

Legger inn en rapport her (ligger på nettsiden til oss på turen så gidder ikke ta det over):

http://mothovden.blogspot.com/

Bare en liten tur i tærtraktene, men er ikke alltid man må så lang vekk for å få slappet av litt heller.. Måte jo nesten bare utnytte denne midle helgen her på sørlandet.. Sørlandet har jo ikke så veldig dyp skog her, så når man kommer fra skolen kl. 14 så rekker man ikke så lang opp, så blir i nærtraktene..

Men må si det var en fantastisk deilig og avslappene tur.. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde og en liten tur fredag til lørdag.

en kamrat og meg pakka sekken samt en pulk med ved(vil hugge minst mulig i naturen...)

vi tok på skiene og gikk opp langrennsløypa mot kikut/ruperanden. etter en 40 min min så er man i "villmarken".

i fullmåne fant vi en plass som var beskyttet for vinden og begynnte og grave campplass.

fikk opp fine snøvegger samt spente opp jerven duken som ekstra vindbeskyttelse.

fikk laget 2 soveplasser samt bål plass. har tidigere hatt erfaring av att bålet smelter snøen runt om men denne gangen skulle jeg teste en liten ide. jeg satte opp alufolie på snøkantene som en reflektor og det virket.

etter middag som ble laget på primus og engangsgrill(min kamrat) tente vi bålet og satt og snakka i ett par timmer før man krøp ned i posen. sov som en stokk(som vanlig) foruten att min soveplass var litt for kort så måte skifte sovestilling litt da og da.

natten var små kall med minus 5 og litt vind.

vakna kl 7 dagen etter, pakka sammen og dro ned til geilo.

det var min første natt under bar himmel(har vintercampet endel tidligere i telt) og det ga mersmak.

ikke noe avansert men en liten tur sånn etter jobb er bare kos og man får testet utstyret infor større turer.

kom dere ut om det så er kun en natt i skogsholtet rundt hjørnet.

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.