orre Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Ur rantanen 135mm eller bora nova 130mm? Her legges det kun vekt på hvor lett borret går i isen, ikke pris eller vekt.... Siter
andreas_caveman Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Rantanen er gjennomngående kvalitet. Nova fra mora skal også være et godt borr. Det jeg ser er positivt med mora framfor rantanen, er at du kan bytte kun knivene om du skulle borre i stein. På rantanen må du ha med en hel borkrone. Ta en titt på begge, men personlig er jeg svak for rantanen! Siter
Fisketryne Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Jeg har brukt Mora Laser 130mm i ca 15 år, synes løsningen med løse kniver fungerer kjempefint. Reserve kniver koster ca 130,- og tar lite plass i sekken. Tror jeg har byttet kniver 2 ganger på alle disse årene med flittig bruk, den ene gangen borret jeg i grus. Boret ser ut og oppfører seg som nytt. Men ligg unna de billigste Moraborene(gjelder alle merker) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.