Gå til innhold
  • Bli medlem

rottefella super telemark m/ wire Vs. voile 3-pin cable


Anbefalte innlegg

Er det noen praktisk forskjell mellom disse to bindingene? Har i dag rottefella, men ser litt på voile bindingen. På rottefella er jo kabelen festet for seg selv godt foran bindingen, mens den andre har kabelen festet i bindingen, slik som riva 3. Har dette noen betydning? Det ser jo litt "ryddigere" ut når wiren er integrert i bindingen, men det er av mindre betydning.

Sitter å lurer på å skifte fra fischer e99 til e109. Bruker i dag lærstøvler, men kunne godt tenkt meg noe kraftigere saker for nedoverramling:) Hvordan er disse bindingene til plastsko "light"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk på folkehøgskole for noen år siden og ved 5-årsjubileet spurte jeg en av lærerne (som hadde mye telemarkundervisning) hvordan det ville fungert med plastsko i Rottefella Super Telemark; fikk da til svar at det ikke var tilrådelig da bindingen antakelig ville være for lite fleksibel... Om det samme er tilfellet for Voile vet jeg ikke, men antakelig vil det det. Men dette er overhodet ikke basert på egen erfaring, kun på en muntlig overlevering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt begge deler så jeg føler jeg trygt kan uttale meg...

- Brukeromtale av Voile: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=5297

Fordeler Voile:

- mye billigere

- hæl løfter

- enklere å ta av/på vaierne

Fordel Rottefella:

- vaiern er litt mer solid..

Når det gjelder plastsko så er det iflg min erfaring ikke noe problem knyttet til dette og disse bindingene.

Jeg har brukt Scarpa T2 både på Voile og Rottefella...

Jeg har nå Voile 3pin cable og jeg ville valgt den igjen...

Ikke fordi Rottefella super telemark er dårlig, men fordi Voile er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lommelun, hvor får man kjøpt Voile bindingen? Ser du har nevnt parabolflua i utstyrserfaringen, men det ser ikke

ut at de fører disse bindingene lengere på nettsiden deres. Fint hvis du eller andre vet om noen butikker som fører

disse i norge.

På forhånd takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.