Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatring i Dolomittene - Punta Penia?


Anbefalte innlegg

Til sommeren skal jeg til Nord-Italia og tenkte at jeg skulle benytte meg av anledningen til å klatre litt i Alpene samtidig. Er det noen som har erfaring med Dolomittene? Nærmere bestemt er det Tomasson-ruta til Punta Penia på Marmolada som jeg har blingsa meg ut. Ruta er 650m og gradert til Dsup (?) / 5.6 iflg Summit Post.

Hvordan høres dette ut for to karer i god fysisk form. Hva tekniske ferdigheter har vi klatret en del vanskeligere på klippem, men jeg skal innrømme at vi ikke har satt ei eneste kile i storvegg! Vi skal ta et firedagers fjellklatrerkurs i Lofoten. Vi har en ganske "analytisk" tilnærming til klatring og er fokusert på sikkerhet.

God idé? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere får supe i dere det som er av tips og triks på klatrekurs i Lofoten (NKK som arrangerer vil jeg tro?), og jeg regner med dere får gått et par lengre ruter der. Hvertfall viktig å ha en noenlunde god taulagsteknikk inne før man gir seg i kast med såpass lange vegger ellers kan det fort ta lengre tid enn man tenkt.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.