Backfire Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Hei, jeg var så heldig at jeg fikk en Garmin 60CSx og noen kart til jul, og de karta er nå instalert på dataen. Men, jeg får bare overført et kart av gangen i MapSource, men skulle selvsagt helst ha overført alle karta jeg har. Er det bare å overføre et og et, eller må alle overføres samtidig? Hvordan gjør jeg eventuelt det? Siter
asghegg Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Du må først velge alle kartene du vil ha på gps før du overfører. Kartene som ligger fra før på gps blir slettet ved overførsel av nye kart. Siter
500fjell Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Jeg skjønner ikke helt problemet, jeg får overført flere kart. Markerer kartbladene i rødt med "kartverktøy" og trykker på "send til enhet" der GPSen er koblet til. Skaffer du deg et større minnekort til GPSen kan du legge inn veldig mange kart. Om du gjør det og setter nye waypoints/ruter i MapSource senere (etter å ha satt inn alle kartene fra før) så ikke marker kart neste gang, da vil de resterende kartene bli borte i GPSen. EDIT: asghegg, så ikke innlegget ditt. Siter
Backfire Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Skrevet 26. desember 2008 Problemet er at jeg bare får vist et o et kart i Mapsource, så får bare merka av det karter jeg har oppe. (f.eks. får jeg bare merka opp og overført kartet over oslo.. Får å få opp et annet å overføre må jeg velge et annet et i rullgardinmenyen oppe til venstre) Siter
asghegg Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Stemmer, slik skal det gjøres. Når du har merket et kart, f.eks Oslo, velg et nytt kart i menyen, merk det også, osv. De kartene du har valgt forblir røde om du velger andre kart. Velg til slutt...send til enhet. Siter
Backfire Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Skrevet 26. desember 2008 Ahh.. Der falt mange brikker på plass føler jeg. Mange takk! Siter
andersno Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Bruksanvisninger er noe herk!!! I alle fall så lenge jeg har 500fjell i bakhånd og som skriver: Markerer kartbladene i rødt med "kartverktøy"..... Sannelig falt brikkene rask og radig på plass - jeg satt og slet med et GPS-spor som jeg planla å poste, men som hadde en slik ufyselig rødfarge Prøvde alle de knep jeg kunne komme på, dvs. alt unntatt "kartverktøy". Så nå kommer sporet fra dagens "store" utfordring uten rødfarge en annen post. Siter
aleks Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Hvor trykker man for å se kartene man har lagt inn ? Noen som vet ? Siter
asghegg Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Hvor trykker man for å se kartene man har lagt inn ? Noen som vet ? Trykk meny fra kartsiden->oppsett kart->bla deg til "kartoppsett informasjon" trykk meny, der kan du gjøre endringer, og se hvilke kart som ligger på gps. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.