Gå til innhold
  • Bli medlem

Vi som feirer jul i telt


Nutfant

Anbefalte innlegg

Hadde planer for det i år, men ble rammet av sykdom...

Fra og med neste år blir det vell feiring av julen/aften ute:)

Hyggelig å se at det faktisk finnes flere der ute :D

Trist at sykdom hindret deg å dra ut denne gangen.

Lykke til neste år !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å feire jul ute, i lavvo da. Så et bilde en eller annen plass av noen som feiret i lavvo, bilde fre Bymarka med byen langt der nede. Sukk... :D

Meeen, har tre barn, mulig det er litt egoistist å dra dem med seg ut slik akkurat julaften. De må i alle fall få bestemme synes jeg. Har et år på å planlegge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å feire jul ute, i lavvo da. Så et bilde en eller annen plass av noen som feiret i lavvo, bilde fre Bymarka med byen langt der nede. Sukk... :D

Meeen, har tre barn, mulig det er litt egoistist å dra dem med seg ut slik akkurat julaften. De må i alle fall få bestemme synes jeg. Har et år på å planlegge :)

Ja, jeg er helt enig i at barna må få velge selv om dette kan være et spennende alternativ til den mer tradisjonelle måten å feire julekvelden på.

Men, har de lyst har de lov :D

Lykke til med planleggingen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke juleaften på fjellet for oss - men vi har startet en tradisjon for å dra på hytta på nyttårsaften - da gjerne 2-3 dager i ett. Litt for kosens skyld men også fordi den ene bikkja ikke er så glad i mye smell og bråk så ingen vits i å gjøre det verre med allt fyrverkeriet som kommer.

Og når man har flaks med stjerneklar himmel, nordlys som tar pusten fra deg og en flaske sjampis etter å ha spist en bedre selvlaget middag med f.eks ryper eller elg kan det ikke bli bedre.

Innimellom blir det opptrening til langtur i påsken på vel 80-90km fra Skiipagurra til Neiden.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante turer du har vært på Nutfant :)

ble litt inspirert av turen din så jeg prøver nå å få til en light variant med madamen på nyttårsaften

dvs, i stedet for å sove i huset på gården til madamens foreldre i Saltdalsfjellet, så skal jeg prøve å få henne med på Lavvu et par tre kilometer inn i fjellheimen, med alle luksuselementer som man kan oppdrive. Reinskinn, tørka elgkjøtt eller reinsdyrkjøtt med allsakens tilbehør, samt noen dråper vin er vel heller ikke å forakte.

er vi max heldig så får vi nabogården til å frakte oss med hundesleden sin :Dhttp://www.arctivity.com/de/index.html

dette ble en ordentlig light variant, - men den høres da unektelig koselig ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storli: Hvorfor er dette så farlig da? Det er ikke slik at hvis lyset skulle velte så selvantenner hele duken og sier "boof". Hadde kanskje blitt et lite hull hadde det veltet. Antageligvis hadde det vel slukket på sin vei ned.

Det siste du sier der Koie er viktig, men tror nok at man er enda mer immun mot folk i marka i julehelga enn på nyttårsaften.

Å feire Jul ute er best! Andre året mitt i år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Blogg Mister Nutfant

Men reagerte litt på bilde der du brente levende lys inne i innerteltet var ikke bra.

Egensikkerhet. Det siste man ønsker midt på fjellet er et par teltstenger uten teltduk.

Hei !

Det jeg gjør er å feste de levende lysene med dobbelsidig tape på undersiden. De står også oppi et stødig

lokk, så jeg har sålangt ikke vært ute for "lysfall" :)

Teltduken antenner heller ikke så fort som man skulle tro.

Jeg er mer skeptisk til å fyre opp MSR'en med 1 liter bensin under trykk inne i teltet / forteltet for å si det slik :lol:

Men er man forsiktig går det meste bra.

Hyggelig at bloggen falt i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante turer du har vært på Nutfant :)

ble litt inspirert av turen din så jeg prøver nå å få til en light variant med madamen på nyttårsaften

dvs, i stedet for å sove i huset på gården til madamens foreldre i Saltdalsfjellet, så skal jeg prøve å få henne med på Lavvu et par tre kilometer inn i fjellheimen, med alle luksuselementer som man kan oppdrive. Reinskinn, tørka elgkjøtt eller reinsdyrkjøtt med allsakens tilbehør, samt noen dråper vin er vel heller ikke å forakte.

er vi max heldig så får vi nabogården til å frakte oss med hundesleden sin :lol:http://www.arctivity.com/de/index.html

dette ble en ordentlig light variant, - men den høres da unektelig koselig ut :!:

Hei !

Hyggelig at jeg har klart å inspirere deg til å forsøke en light variant :D

Det er på ingen måte om å gjøre å gå så fryktelig lagt eller å komme seg så fryktelig høyt, men det er forandringen som fryder.

Jeg ønsker dere masse lykke til med turen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.