ChristianB Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hei! Jeg lurer på om noen kjenner til hvor man burde gå for å klatre is i Sjoa? Jeg har klatret på en foss (husker ikke navnet), men det er tungt å lete rundt etter fosser uten å vite hvor man burde gå fra. Hvilke gårder burde man gå ned fra? Jeg har også hørt om en plass som heter isslottet, men vet ikke hvor dette er. Er det noen som vet? Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalegudbrand Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hei! Jeg lurer på om noen kjenner til hvor man burde gå for å klatre is i Sjoa? Jeg har klatret på en foss (husker ikke navnet), men det er tungt å lete rundt etter fosser uten å vite hvor man burde gå fra. Hvilke gårder burde man gå ned fra? Jeg har også hørt om en plass som heter isslottet, men vet ikke hvor dette er. Er det noen som vet? Christian På selve Sjoa er det ikke så mange muligheter, det er noe hårete isformasjoner overfor Faukstad-brua, på solsiden av dalen, men har aldri vært oppe ved disse. Men kjører du derimot på baksia mot Otta fra Sjoa har du tre fosser på rad og rekke, gjør noen søk på nettet så finner du litt info. om disse. Ellers har du klassikeren Jukulkulen mellom Otta og Lalm på ca. 7 taulengder og fine omgivelser (fritt utsyn utover dalen). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChristianB Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 takk for info! fossene ovenfor Faukstad-brua er vel hakket for vasse tror jeg. jeg tenker vel primært på fosser i selve sjoavassdraget, da dette er nærmest hytta vår i murudalen. har du noen andre tips i dette området hadde det og vært flott! christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geirelling Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Tror det ligger på www.steepstone.com , linker til isklatring under gudbrandsdalen . Det er /var i alle fall oppdatert før i tiden . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalegudbrand Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Beklager, trodde du mente stedet Sjoa og ikke elva, du har ihvertfall en PM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sti L Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Det finnes is som henger ned i sjoagjelet litt nedenfor krysset Murudalen/Heidal.Tror du bør kjøre nedover fra krysset på solsidevegen for å observere de for så å kjøre til baksiden og gå/rappellere ned.(De ligger på baksiden).Navn på gard vet jeg ikke.Nedre Heidal,5 km fra E6 på solsiden ligger Grothbekken.Den er så bred at det fint kan klatres av 10 taulag likt og alle vanskelighetsgrader,opp til ca 90m på høyresiden.Denne høyresiden er meg bekjent strammeste linja i G.dalen og kun besteget av 2 mann så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalegudbrand Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Det finnes is som henger ned i sjoagjelet litt nedenfor krysset Murudalen/Heidal.Tror du bør kjøre nedover fra krysset på solsidevegen for å observere de for så å kjøre til baksiden og gå/rappellere ned.(De ligger på baksiden).Navn på gard vet jeg ikke.Nedre Heidal,5 km fra E6 på solsiden ligger Grothbekken.Den er så bred at det fint kan klatres av 10 taulag likt og alle vanskelighetsgrader,opp til ca 90m på høyresiden.Denne høyresiden er meg bekjent strammeste linja i G.dalen og kun besteget av 2 mann så langt. Bekkemellom heter gården. Den sistnevnte isen er den som ligger overfor Faukstadbrua, denne er imidlertid sjelden i særlig god forfatning og som sagt, veldig hårete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChristianB Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 takk for fine svar! får satse på godt vær til uka christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.