Gå til innhold
  • Bli medlem

Kano og jakt


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Tipper disse karene husker jaktturen - som endte med et ufrivillig bad.

http://www.adressa.no/nyheter/moreromsdal/article1213756.ece

Mottoet bør vel være at man tar en prøveskyting med geværet før man legger utpå...

Det er svært mange hendelser med kanovelt. http://www.google.no/search?hl=no&q=kanovelt&btnG=Google-s%C3%B8k&meta=&aq=f&oq=

Lurer på om det finnes noen statistikk over slike ulykker? Det må da være en stor økning de siste årene?Det må være verre med kanovelt enn kajakkvelt, for man mister vel det meste i kanoen til bunns..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte le litt når jeg leste historien.

Men det var jo godt det gikk bra til slutt.

Når det gjelder kanovelt og utstyr så gjelder det jo å være litt føre var. Jeg har festet stropper i kanoen slik at utstyret er stroppet fast. Dermed unngår jeg å miste alt ved en eventuell velt, har heldigvis ikke prøvd det enda......... :D

Det tar jo litt tid og er litt knotete å feste alt mellom bæringer etc, men det er jo verdt det dersom uhellet skulle være ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den finnes svært mange kanoer i Norge. Men det er svært få som kan å padle. Tror mye av problematikken ligger der når man skal se på årsaker til at det såpass mange ulykker/uhell.

Problemet med ustyr som forsvinner ved velt kan løses på to måter. Stroppe fast, eller sørge for at ting flyter. Få kolli er også en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stroppe fast, eller sørge for at ting flyter.

Ja takk, begge deler. Pakker i vanntette sekker og bruker en 4 m lang stropp (Thule, til å spenne fast last på takstativ) som jeg trer løst gjennom reimene på sekkene og rundt tverrstag i kanoen. Sekkene kan da tas ut av kanoen ved velt, slik at det blir lettere å tømme kanoen for vann og re-entre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.