Gå til innhold
  • Bli medlem

Frokost på turisthytter i Jotunheimen


500fjell

Anbefalte innlegg

Når sesongen begynner på`n igjen neste år så tenker jeg å spise en del frokoster på hytter som Leirvassbu, Gjendebu og Memurubu. Er det slik at du betaler rundt 80,- for frokosten og kan spise så mye du vil, inkludert smøre deg niste (for de 80,-). Eller er det slik at du må betale for hver skive du tar til niste?

Noen innspill til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har dere hørt om dette brødet her?

"Loganbrød er en brødtype som ble funnet opp av en gruppe fjellklatrere fra University of Alaska under Mount Logan ekspedisjonen i 1950 som skulle bestige Canadas høyeste fjell Mount Logan (5959 moh). Det er et kompakt brød nesten fritt for væske, noe som kutter ned på vekten per kalori i forhold til vanlig brød.

--------------------------------------------------------------------------------

En annen god egenskap ved dette brødet er at det kan holde seg lenge; 1- 2 måneder normalt ved stuetemperatur. Det smaker som en blanding af fruktkake, knekkebrød og mors hjemmebakte og kan spises uten pålegg, men gjør seg med ost eller sjokoladepålegg."

hentet fra kaasin.no

smakte på det en gang for lenge siden.

økonomisk og i forhold til hvor mye næring man får i seg så er jo dette brødet ganske rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at vi kommer til å ta med det meste selv, hvertfall lunsjen! :) Det er dyrt på turisthyttene. De selger brød og pålegg hvertfall på Eidsbugarden hotell og Gjendebu. Brødet koster 50,- og er tre ganger så mye energi som rimi-kneip og dobbelt så stor i vekt.

Kanskje et par frokoster og middager blir tatt på turisthyttene hvis vi får tørket litt tøy og slikt samtidig?? Det Loganbrødet til Bjørn-Even virket spennende, og må prøves ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brødet må vi prøve, B-E!! :)

Til deg som kommenterte 15 skiver: vi går 12 timer. 6 skiver merkes ikke:-) Vi forbruker ca. 5000 kalorier på en tur..... 15 skiver er kanskje litt overdrevet, for det veier jo mye :D Men vi må ha med mye nøtter, sjokkis osv...

Brød på turisthytter er digg, men litt dyrt. Det beste er å ha med en del brød, få av de vi skal på tur med underveis og kjøpe noe på Gjendebu... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lengre dagsturer hvor plassen i sekken er begrenset pleier jeg å ha med SF-9 fra Compact. Dette er egentlig beregnet på de sultne barna i Afrika, men siden dere er så tynne, går det sikkert greit. :) Jeg mener å huske at en pakke med ca 1000 kcal kommer på ca 13 kr.

Sjekk www.compactforlife.com og ta en telefon, så kan dere sikkert spleise på en kartong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lengre dagsturer hvor plassen i sekken er begrenset pleier jeg å ha med SF-9 fra Compact. Dette er egentlig beregnet på de sultne barna i Afrika, men siden dere er så tynne, går det sikkert greit. :) Jeg mener å huske at en pakke med ca 1000 kcal kommer på ca 13 kr.

Sjekk www.compactforlife.com og ta en telefon, så kan dere sikkert spleise på en kartong.

Hehe. Bra forslag :D Skal undersøke nærmer, men vi klarer oss nok med vanlig norsk husmannskost.... Ubetjente hytter er genialt. Vi kommer nok til å oppsøke så mange som mulig... Men vi har med en fyr som ikke er så veldig keen på hytter :lol::D Dere vet hvem det er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.