andersno Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 I dag skulle det skje; Påskeklisteret fra 2007 var fjernet, grunnvoks påført og blå ekstra sto klar. Skiesongen skulle innledes Men av en eller annen merkelig grunn var plutselig klokka nesten 19, og mørket hadde senket seg . Men månen var oppe og ekstra stor, så jeg la trøstig i vei, først i lysløypa fra parkeringen ved Bekken Gård og siden innover Styggdalen med månen som lyskaster. Hadde egentlig tenkt å få tatt noen bilder av månen, men jeg tok med feil kamera og null stativ - skistavene var ingen fullgod erstatning når knærne skalv Det er derfor dette ble en turrapport, og ikke deltakelse i månebildekonkurransen. Forholdene var så flotte at jeg tok "storrunden" over Austlimyra til Rossmo og, selvfølgelig, om mitt favorittmål i Strindamarka: Liaåsen. En fullstendig udramatisk tur, men med en fantastisk opplevelse av lyset over myra - det føltes nesten som å gå i flomlys. Den medbragte hodelykten: Petzl Myo XP ble bare brukt i den siste nedkjøringen som lå i skyggen - funka helt greit selv om spredningen kunne vært bedre. Men det virker som finværet er i ferd med å gi seg; Da jeg var på Liaåsen begynte det å blåse og temperaturen steg litt. Litt spesielt å avslutte sesongens første skitur i 21:30-tiden en lørdag kveld, men det var en så flott opplevelse at det frister til gjentagelse. Det er bare 28 dager til neste fullmåne Håper det blir skyfritt da også. Men forhåpentligvis blir det anledning til mange flotte skiturer før den tid. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
skogy Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Gikk samme runden litt tidligere i kveld, nærmere bestemt i 16 tida. Var på Liaåsen ca 1545. Det var et utrolig vakkert skue. Med silouettene av Trollhetta & Snota m.flere i sør, samt Sylan i øst, ble den digre gule månen krona på verket for min del i allefall. Hadde heller ikke med "riktig" kamera, men fikk tatt noen med mobilen. Ikke helt toppers, men bra nok til å bekrefte opplevelsen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.