Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til alene tur/telting fra Bergensbanen


squidman

Anbefalte innlegg

Beklager, fortsatt newb her. Lei av å gå samme steder (2x ganger mjølfjell/Ljosanbotn- vossafjellene) ifra bergensbanen, men har ikke bil, nødt til å ta offentlig transport. Kan noen foreslå tur (med rando, ryggsekk, og pulk, 30kg, 4-5 dager) der jeg ikke trenger å forflytte meg alt for mye, men rekker det fra bergensbanen? Skal helst ikke være altfor skredutsatt, og der jeg kan komme meg hjem til bergen via tog/buss. Takk for eventuelt innlegg..cookie.. :) Obs jeg har heller ikke sattelefon eller nødustsyr bortsett fra avalung og spade..regner med det ikke er dekning der jeg går..har noe erfaring men ikke tatt skred-kurs (altså ikke en IFMGA guide...sic...)., men har gått tur siden jeg var...som alle nordmenn..de fleste var vel aleneturer...

Takk for eventuelt kommentarer osv (stay at home! comes to mind..). :lol: Cookie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finse og Myrdal er to muligheter. Uppsete en tredje, men dit er det dårlig forbindelse (lokaltog). Finse er veldig vindutsatt (men med hotell og turisthytte som luksuriøse nødbivuakker innen rekkevidde...) Er dessverre ikke godt nok kjent til å foreslå konkrete turer fra disse stasjonene. Vet heller ikke hva slags terreng du trives i. Finse er åpent høyfjellsterreng, men du finner både bratt og skredfarlig uten å gå særlig langt.

Edit - a propos dekning: Meget bra telefondekning på Finse. Vet ikke hvordan dekningen er når du fjerner deg fra Finse og ut i terrenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.