Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytter du skibriller etter værforholdene?


Anbefalte innlegg

Vanligvis går jeg med mørke solbriller som dekker godt i vinterfjellet når det er sol. Når det blåser godt og er snøvær bytter jeg til et par skibriller med gule glass som muligens gir meg bedre kontrast. I det minste er de lune og gode.

Om jeg skal på langtur hvor jeg kan risikere å måtte gå i sol med kuling, kunne jeg tenke meg å ha et par mørke skibriller som altså dekker mere av ansiktet enn et par solbriller gjør. Men jeg har ikke lyst å ha med to sett skibriller; et for solsterke dager og et for overskyede. Jeg skulle helst klart meg med et eneste par skibriller.

Hvordan løser dere dette?

Briller med utskiftbare glass?

Holder det med det gule "kontrast"-paret? (Disse kan da umulig hindre snøblindhet?)

Er det noen som har erfaringer de vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder det med det gule "kontrast"-paret? (Disse kan da umulig hindre snøblindhet?)

Er det noen som har erfaringer de vil dele?

Dersom det gule glasset stoppar UV, så skal det jo hindre snøblindheit. Eg har i alle fall ikkje opplevd å bli snøblind etter ein dag med gult glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går som regel med to sett briller på topptur. Det ene settet er Scott WC med utskiftbare glass, der har jeg gult, rødt og blått. Funker greit til forskjellige lysforhold og veier veldig lite - men glassene er ganske dårlige og kan lett dugge. Har to ordentlige briller som kun har ett tolags-glass, det ene er motocrossbriller som er klare (også scott tror jeg) og det andre er veldig mørke slalåmbriller. Har stort sett alltid med de med utskiftbart glass, og velger en av de to siste etter forholdene. Briller kan mistes i fall eller dugge eller være våte, derfor har jeg nesten alltid med to par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.